اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا خراسان‌شمالی امشب به کار خود پایان می‌دهد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت: نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا امشب با معرفی برترین‌ها در بخش‌های تعزیه، کتیبه و پرچم، عکس عاشورا و طراحی لباس عاشورایی به کار خود پایان می‌دهد.

نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا خراسان‌شمالی امشب به کار خود پایان می‌دهد

تقی صادقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه آیین پایانی سوگواره  ملی هنری عاشورا امشب با معرفی برترین‌ها در بخش‌های تعزیه، کتیبه و پرچم، عکس عاشورا و طراحی لباس عاشورایی به کار خود پایان می‌دهد، اظهارکرد: برگزیدگان در بخش‌های مجموعه عکس و تک عکس از سوی هیئت داوران بخش عکس متشکل از محسن کابلی، سعید فرجی، عباس میرهاشمی، حمید سبحانی و احسان کمالی معرفی می‌شوند.

وی گفت: داوود فتحعلی بیگی، محمدحسین ناصربخت، علی عزیزی و قاسم مهرنیا و حسین حصاری نیز برگزیدگان بخش تعزیه را  در بخش انفرادی و گروهی اعلام خواهند کرد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی با بیان اینکه برگزیدگان بخش کتبه و پرچم نیز پس از بررسی آثار از سوی هیئت داورانی متشکل از غلامرضا معروف، سید سعید کریمی و مصطفی معمی‌وند معرفی می‌شوند، افزود: سیده زهرا فخرنبی، مهسا ارزمانی و یاسرنیکنام نیز برترین‌های خود را در بخش طراحی لباس عاشورا اعلام می‌کنند.

صادقی به بخش‌های در نظر گرفته شده در آیین پایانی سوگواره اشاره کرد و بیان داشت: هنرنمایی ۳ نسل از تعزیه خوان‌های پیشکسوت، جوانان و نوجوانان، روایتگری بخشی حسین ولی نژاد دارنده درجه یک هنری، اجرای ضرب زورخانه ای توسط مرشد مشکان و تجلیل از ۹ نفر از پیشکسوتان تعزیه خراسان‌شمالی در زمره برنامه‌های درنظر گرفته شده در این آیین پایانی سوگواره است.

وی یادآور شد: نخستین سوگواره ملی عاشورا به میزبانی خراسان‌شمالی از شانزدهم ماه جاری در بخش‌های تعزیه، عکس عاشورا، طراحی لباس، پرچم و کتیبه آغاز شده است که پس از داوری ۷ اثر تعزیه در بخش انفرادی، و ۱۴ اثر در بخش گروهی در تماشاخانه شمس و ترنج  فردا شب با معرفی برترین‌ها در بخش‌های مختلف به کار خود پایان خواهد داد.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول