اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

سؤال ۱۷ نماینده شاخص مجلس از وزیر کار درباره عملکرد ضعیف مدیرعامل دخانیات

۱۷ نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات موجود در شرکت دخانیات و عملکرد ضعیف مدیرعامل این شرکت از سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سؤالاتی داشته که به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع داده‌اند.

سؤال ۱۷ نماینده شاخص مجلس از وزیر کار درباره عملکرد ضعیف مدیرعامل دخانیات

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه توانا خبرگزاری فارس، ۱۷ نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات موجود در شرکت دخانیات کشور و عملکرد ضعیف مدیرعامل این شرکت از سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سؤالاتی داشته که وزیر باید با حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس به این سؤالات پاسخگو باشد.

به گفته ۱۷ نماینده شاخص مجلس شورای اسلامی، با وجود اینکه مسئولیت تولید، توزیع، عرضه، خرید، صادرات، واردات و حمل و نقل کالای دخانیاتی، ماشین آلات، لوازم و تجهیزات و قطعات مربوط به شرکت دخانیات کشور بر عهده این شرکت قرار دارد، این شرکت علی رغم ظرفیت‌های ویژه‌ای که در اختیار دارد اما تقریبا در هیچ حوزه‌ای در برابر رقیبان موفق عمل نکرده است و قافیه را به صورت کامل به آنها باخته است.

همین مسئله سبب آن شده که این نمایندگان سؤالاتی را تنظیم کرده و به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع داده تا شخص وزیر کار را برای پاسخگویی به آنها احضار کنند.

 

سؤالات مطرح شده این ۱۷ نماینده مجلس در خصوص مشکلات شرکت دخانیات به شرح زیر است: 

۱- شرکت دخانیات ایران در حوزه‌های کاشت، داشت، برداشت، عمل‌آوری، خرید و فرآوری محصولات خام دخانی به درستی عمل نکرده است، چرا شرکت دخانیات ایران در این زمینه به وظایف محوله و قانونی خود به درستی عمل نمی‌کند؟

۲- چرا با عملکرد و رویه‌های نادرست، شرکت دخانیات در آستانه ورشستگی قرار گرفته است؟

۳- مسئول وضعیت نامطلوب کنونی این شرکت کیست؟

بهزاد رحیمی نماینده سقز، سید مصطفی آقا میرسلیم نماینده تهران، سید حمزه امینی نماینده هشترود، پرویز اوسطی نماینده قروه، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، علی حدادی نماینده ساوجبلاغ، کمال حسین‌پور نماینده پیرانشهر، حبیب الله دهمرده نماینده زابل، قاسم ساعدی نماینده دشت آزادگان، علیرضا عباسی نماینده کرج، احمدحسین فلاحی نماینده همدان، شیوا قاسمی‌پور نماینده مریوان، احمد محرم‌زاده یخفروزان نماینده اهر و هریس، جلال محمودزاده نماینده مهاباد، مجید ناصری‌نژاد نماینده شادگان، غلامحسین کرمی نماینده تنگستان و سید محمد مولوی نماینده آبادان، ۱۷ نماینده‌ای هستند که از وزیر سوال کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول