اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

ارائه خدمات امدادی به 5659 نفر در هفته گذشته

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به امدادرسانی به 5659 نفر در هفته گذشته، گفت: در این مدت زمان، 100 عملیات فنی و رهاسازی خودرو در جاده‌های کشور، انجام شده است.

ارائه خدمات امدادی به 5659 نفر در هفته گذشته

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات، با اشاره به انجام عملیات امدادی از 11 شهریور تا 17 شهریور 1402 در سطح کشور، گفت: امدادگران جمعیت هلال‌احمر در راستای اهداف این جمعیت و انجام خدمات بشردوستانه و داوطلبانه، به ارائه خدمات امدادی و درمانی، در مراسم اربعین، می‌پردازند. در کنار آن در عملیات امدادی نیز شرکت می‌کنند، در این راستا و در این مدت زمان، 1609 مورد عملیات و خدمات امداد و نجات به ثبت رسیده است که نسبت هفته قبل خود شاهد رشد 11 درصدی عملیات و خدمات امداد و نجات هستیم.

وی ادامه داد: بر پایه اطلاعات ثبت شده طی هفته گذشته با حضور نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به 5659 نفر خدمات لازم امداد و نجات ارائه شد، 1261 مصدوم و بیمار در سوانح مختلف به مراکز درمانی انتقال و 2495 مصدوم در محل حادثه خدمات درمانی پیش‌بیمارستانی دریافت کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات افزود: طی این مدت، 1527 نفر آسیب‌‎دیده و در راه مانده اسکان اضطراری یافتند.

محمودی با اشاره به این که بیشترین تعداد عملیات جاده‌ای در شهر مازندران با انجام 183عملیات انجام شده است، گفت: استان‌های اصفهان و گیلان به ترتیب هر کدام با انجام 91 و 61 عملیات، استان‌هایی هستند که در آنجا، بیشترین عملیات جاده‌ای اتفاق افتاده است.

وی افزود: در این مدت زمان، 133 مصدوم محبوس شده در خودرو، طی 100 عملیات نجات فنی رها شدند.

افزایش 9 درصدی عملیات امدادونجات کوهستان

 محمودی با اشاره به اینکه از 11 شهریور تا 17 شهریور 1402 در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی 24 استان کشور، 63 مورد عملیات نجات و امداد توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به انجام رسیده است، ادامه داد: طی این مدت زمان، 57 نفر نجات و به مناطق امن انتقال، 12 نفر از مصدومین به مراکز درمانی انتقال و 6 نفر در محل حادثه درمان شدند. انجام عملیات امداد و نجات در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی کشور، در این بازه زمانی، نسبت به هفته گذشته 9 درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: بیشترین عملیات امداد و نجات در استان‌های مازندران، فارس و تهران و با انجام به ترتیب 9، 7 و 7 عملیات انجام شده است.

انجام 139 عملیات امدادونجات در محیط‌های آبی

رئیس سازمان امدادونجات با بیان این که طی هفته گذشته در محیط‌های آبی 6 استان کشور، 139 مورد عملیات نجات و امداد توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به انجام رسیده است، گفت: در این مدت، 189 نفر نجات و به مناطق امن انتقال، 16 نفر از مصدومین به مراکز درمانی انتقال و 555 نفر در محل حادثه درمان شدند.

وی افزود: بیشترین عملیات امدادونجات در محیط‌های در استان‌های مازندران (به دلیل انجام طرح کاهش غریق) با 111 عملیات و گیلان (به دلیل انجام طرح کاهش غریق) با 23 عملیات، بوده است.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول