اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

قاضی‌زاده: انتظار داریم شهیدپژوهی در دروس مقطع متوسطه جا بگیرد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: انتظار داریم برنامه‌ای رایج در مدارس متوسطه پیرامون شهید پژوهی و زندگی با شهدا که بسیار زنده‌کننده و متحول‌کننده هستند، شکل بگیرد.

قاضی‌زاده: انتظار داریم شهیدپژوهی در دروس مقطع متوسطه جا بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون رئیس‌جمهور، شب گذشته در موکب رسانه‌ای شبکه پنج سیما، مستقر در عمود ۹۸۰ مسیر تجف تا کربلا، با مجری برنامه «سفرنامه تا نیایش» به گفت‌وگو پرداخت.

قاضی‌زاده در پاسخ به این سؤال که چه برنامه و مسیری دارید برای اینکه بیشتر به شهدا پرداخته شود؟ بیان کرد: نکته‌ای را مقام معظم رهبری فرمودند که نسل امروز مانند نسل ما با شهدا زندگی نکرده‌اند که از نزدیک آن‌ها را ببیند. بنابراین ما وظیفه داریم زندگی انسان‌های عادی که در کنار این شهدا زیست کرده‌اند و سبک زندگی‌ای که شهید را پرورش داده برای نسل جدید به تصویر بکشیم.

رئیس بنیاد شهید تأکید کرد: با همکاری صدا و سیما و رسانه‌های بنیاد، کارهای متنوعی را در جهت شناساندن سبک زندگی شهدا شروع کرده‌ایم؛ مانند سریال‌های بچه زرنگ، همسفر من، مهمانی مامان، کمپین زیارت نائب الشهید، برف شادی و ... که در رده جوان و نوجوان است و به طرق مختلف با رویدادهای شهدایی گره خورده‌اند.

وی افزود: ما در شروع کار هستیم به اضافه اینکه بنیاد شهید یک سازمان بوده و نیاز است همه ارگان‌ها در این مسیر قرار گیرند. ما یک پرچم را بالا می‌بریم و انتظار داریم برنامه‌ای رایج در مدارس متوسطه پیرامون شهید پژوهی و زندگی با شهدا که بسیار زنده‌کننده و متحول‌کننده هستند، شکل بگیرد.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه با بیان اینکه چه ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران، چه همه مسئولان نظام و مردم هر کاری نسبت به خانواده شهدا انجام دهیم حق سپاس‌‌گزاری از آن‌ها را کامل ادا نکرده‌ایم، اظهار کرد: من هر چه فکر می‌کنم چه کاری می‌توانیم بکنیم که پاسداشت جایگاه شهدا باشد، چیزی به ذهنم نمی‌رسد. یعنی حتی اگر همه قوانینی که در حوزه ایثار و شهادت برای خانواده شهدا وضع شده را در جهت تکریم خانواده‌ها، حتی صد در صد هم انجام دهیم که به دلیل محدودیت‌های اعتباری و امثالهم نشده و کاستی‌هایی وجود دارد، باز هم یک هزارم حقی که به گردن ما دارند ادا نمی شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول