اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

۶ وسیله بازی در زنجان پلمب شد

سرپرست اداره‌کل استاندارد استان زنجان گفت: در راستای اجرای طرح کنترل و بازرسی مراکز تفریحی استان، ۶ وسیله بازی غیراستاندارد در شهر زنجان پلمب شد.

۶ وسیله بازی در زنجان پلمب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مهدی قهرمانی‌، سرپرست اداره‌کل استاندارد استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تجهیزات تفریحی و وسایل بازی، مشمول مقررات استاندارد اجباری است، اظهار داشت: همه اقدامات مربوط به استانداردسازی تجهیزات تفریحی و زمین‌های بازی، باید با محوریت آئین‌نامه‌ها و ضوابط و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، انجام شود.

سرپرست اداره‌کل استاندارد استان زنجان افزود: کارشناسان اداره‌کل استاندارد با دستور مراجع قضایی و همکاری ماموران نیروی انتظامی استان نسبت به پلمب ۶ تجهیز بازی در زنجان به علت نداشتن گواهی استاندارد، اقدام کردند.

وی تاکید کرد: این اداره‌کل، در راستای حفظ ایمنی و سلامت کودکان و به منظور انجام وظایف نظارتی، ضمن اخطار به مالکان و بهره‌برداران تجهیزات تفریحی فاقد گواهی استاندارد برای طی مراحل استانداردسازی و اخذ مجوز استاندارد معتبر، تجهیزات غیراستاندارد را پلمب و پرونده آنها برای رسیدگی قانونی به محاکم قضایی ارسال می‌کند.

قهرمانی با استناد به قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، از شهرداری‌ها، سازمان پارک‌ها و فضای سبز و سایر دستگاه‌های متولی در این زمینه، درخواست کرد برای جلوگیری از بروز هرگونه حوادث احتمالی، نسبت به استانداردسازی زمین‌های‌ بازی و تجهیزات بازی مستقر در پارک‌ها و زمین‌های بازی اقدام و از فعالیت تجهیزات بازی فاقد گواهینامه استاندارد، ممانعت کنند.

سرپرست اداره‌کل استاندارد استان زنجان از همشهریان خاطرنشان کرد: قبل از استفاده کودکان از تجهیزات بازی به تابلوی مجوز بهره‌برداری وسیله بازی، علامت استاندارد و شرایط و محدودیت‌های استفاده از تجهیزات و همچنین اپراتور هر وسیله بازی از جهت مهارت، تجربه و نوع رفتار توجه کنند و در صورت وجود هرگونه مشکل، مدیر مجموعه را در جریان قرار دهند.

پایان پیام/۷۳۰۲۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول