اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

چمن از فضای سبز بجنورد حذف می‌شود

شهردار بجنورد از تغییر الگوی کاشت در فضای سبز خبر داد و گفت: شهرداری در تلاش است تا با تغییر الگوی گیاهان در فضای سبز شهری بتواند گام موثری برای کاهش مصرف آب در شهر بجنورد بردارد.

چمن از فضای سبز بجنورد حذف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز ️کشمیری، شهردار بجنورد در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهارکرد: مسئله تغییرات اقلیم و بحران آب موضوع جدید یا مختص کشور ایران نیست و این بحران مسئله‌ای است که بیشتر کشورهای دنیا به صورت جدی با آن مواجه هستند.

وی گفت: ایران نیز به علت قرار گرفتن در کمربند خشک جغرافیایی و نوار بیابانی جز مناطق کم باران جهان به شمار رفته و مهم‌ترین مشکلی که کشور ما با آن مواجه است تنش آبی می‌باشد.

شهردار بجنورد افزود: شهرداری بجنورد و بطور خاص سازمان فضای سبز به عنوان متولی اصلی فضای سبز شهری، برنامه‌ریزی‌های مدونی از جمله تغییر الگوی کاشت و متعاقباً کاهش تبخیر و تعرق، افزایش کارایی آب در فضای سبز و کاهش هزینه‌های حفظ نگهداری را در دستور کار خود قرار داده است.

️وی حذف تدریجی چمن به عنوان گیاهی با نیاز آبی بالا و جایگزین شدن گیاهان بوته‌ای و سازگار با اقلیم منطقه را از مهمترین برنامه سازمان در این خصوص برشمرد و تصریح کرد: در سال جاری در فضای سبز بلوار استقلال فاز اول در حال اجرا می‌باشد.

کشمیری عنوان کرد: درحال حاضر این پروژه در مساحت ۱۲۰۰ متر مربع و با گیاهان دائمی و درختچه‌ای مانند انواع رز اجرا می‌گردد.

️وی افزود: در سال گذشته نیز اصلاح الگوی کاشت در مساحتی بیش از ۱۵ هزار متر مربع در فضای سبز بلوار خلیج فارس، بلوار ولایت، بلوار امام رضا و برخی از بوستان‌ها با ۱۶ هزار گونه گیاهان دائمی شامل انواع رز، محمدی و پیروکانتا اجرا گردید.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شهرداری در تلاش است تا با تغییر الگوی گیاهان در فضای سبز شهری بتواند گام موثری برای کاهش مصرف آب در شهر بجنورد بردارد.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول