اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فارس من| اخطار محیط زیست به واحد تولیدی مرغ در بیدزرد شیراز

معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست فارس با اشاره به یک واحد تولیدی که بوی نامطبوع آن ساکنان مجاور را با مشکل مواجه کرده، گفت: نظارت و بازدید شبانه از این واحد تولید مرغ انجام شده و هشتم شهریور ماه، اخطاریه به این واحد ارسال شده است.

فارس من| اخطار محیط زیست به واحد تولیدی مرغ در بیدزرد شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آلایندگی برخی از واحدهای تولیدی، برای ساکنان منطقه‌ای که در مجاورت این گونه واحدها قرار دارند، ایجاد مشکل می‌کند.

این مشکلات از بوی نامطبوع و تاثیر بر سیستم تنفسی افراد گرفته تا آلودگی محیط زندگی افراد را شامل می‌شود. یکی از پویش‌هایی که به تازگی در پلتفرم فارس من ثبت شده، مرتبط به آلایندگی یک واحد تولید مرغ در منطقه بیدزرد از توابع بخش مرکزی شهرستان شیراز است.

در این پویش که با عنوان "بوی نامطبوع از سوزاندن ضایعات مرغ در بیدزرد رفع شود"  به ثبت رسیده، عنوان شده است: مدت طولانی است که یک کشتارگاه مرغ برای تولید خوراک دام، اقدام به سوزاندن ضایعات مرغ می‌کند که بوی نامطبوعی ایجاد نموده و زندگی اهالی بیدزرد را مختل کرده است.

واحد تولید مرغ اخطار دریافت کرده/ در صورت بی‌توجهی، پیگیری قضایی انجام می‌شود

این مطالبه مردمی را از معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست فارس پیگیر شدیم.

قاسم نهاوندی با اشاره به نظارت بر این واحد تولیدی اظهار داشت: در این واحد تولیدی ضایعات مرغ سوزانده نمی‌شود، بلکه ضایعات تبدیل می‌شود که از آنها خوراک دام تولید کنند.

وی ادامه داد: از این واحد تولید مرغ نظارت انجام شده و 6 شهریور ماه جاری کارشناس محیط زیست بازدیدی شبانه‌ از این واحد داشته که پس از مشاهده وضعیت آلایندگی آن، 2 روز بعد اخطاریه به این واحد تولیدی ارسال شده است.

معاون اداره کل محیط زیست فارس اظهار داشت: طبق روال، چنان‌چه این واحد تولیدی به ساماندهی وضعیت نپردازد و بوی نامطبوع را رفع نکند، پیگیری قضایی انجام می‌شود.

نهاوندی خاطرنشان کرد: پایش و نظارت سازمان محیط زیست به طور مداوم انجام می‌شود و مواردی مشابه این موضوع، زیاد است که در شهرستان‌ها به ادارات محیط زیست ارجاع می‌دهند.

وی افزود: مردم از طریق نامه، تلفن، رسانه‌ها و یا دستگاه‌های نظارتی اعتراض خود را از بوی نامطبوع برخی از واحدهای تولیدی، مطرح می‌کنند و اداره محیط زیست نیز به پیگیری این موارد می‌پردازد.

این مسؤول بیان کرد: در مقابل این واحدها ابتدا یک اخطار قانونی ارائه می‌شود و چنان چه مشکل حل نشود، آن واحد تولیدی یا در لیست صنایع آلاینده‌ قرار می‌گیرد یا پس از پیگیری قضایی پلمپ و یا تعطیل می‌شود.

پایان پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول