اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

بانک اطلاعات سارقین حرفه‌ای تشکیل شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: جرم سرقت، یکی از پر تکرار‌ترین جرم‌های کشور در سنوات اخیر است که باید با تشکیل بانک اطلاعات سارقین حرفه‌ای در جهت کاهش این جرم همت شود.

بانک اطلاعات سارقین حرفه‌ای تشکیل شود

به گزارش گروه قضائی خبرگزاری فارس به نقل از قوه قضائیه، محمدحسین رحیمی زاده در نشست کمیته هماهنگی و پیشگیری از سرقت، اظهار کرد: شناسایی، دستگیری و تشکیل یک لیست از افراد مالخر نیز برای ضربه به چرخه فروش اموال مسروقه ضروری است.

وی افزود: اگر سارق در فروش مال مسروقه ناکام بماند بدون شک انگیزه سرقت و میل به تکرار جرم را از دست می‌دهد.

معاون اجتماع و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به لزوم ریشه یابی مشکلات و حل اساسی جرم سرقت، تصریح کرد: در بسیاری از مواقع، وقوع سرقت ناشی از مشکلات اقتصادی و معیشتی است که باید در یک راهبرد کلان کشوری به آن پرداخت.


وی گفت: مجموعه دادگستری برای مرتبط کردن این افراد به شرکت‌هایی که آمادگی جذب آن‌ها و بکارگیری این اشخاص را دارند تلاش می‌کند.

رحیمی زاده اعتیاد را از دیگر عوامل مؤثر در جرم سرقت دانست، گفت: تقویت کمپ‌های ماده ۱۶ زمینه ساز جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر است که معمولا برای رفع نیاز خود دست به سرقت‌های خرد می‌زنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول