اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

آموزش و پرورش یزد 4 هزار معلم جدید می خواهد

رئیس طرح و برنامه اداره کل آموزش و پرورش یزد با بیان این که استان یزد با کمبود چهار هزار و ۳۹۶ نیروی انسانی در کادر آموزشی و پرورشی مواجه است،‌ گفت: ۲۴۸ هزار و ۱۳ دانش‌آموز در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم ثبت نام شدند.

آموزش و پرورش  یزد 4 هزار معلم جدید می خواهد

رضا دادآفرین، رییس طرح و برنامه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: برای سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ در مقطع پیش دبستان و آمادگی در مدارس دولتی و غیر دولتی ۱۹ هزار و ۶۹۳ نوآموز ثبت نام کردند.

وی افزود: ۱۷۰ هزار و ۴۹ دانش آموز برای مقاطع اول تا ششم ابتدایی، ۶۷ هزار و ۲۶۴ دانش آموز برای متوسط اول و ۵۱ هزار و ۲۸۴ دانش آموز نیز برای متوسطه دوم در استان یزد ثبت نام کردند.

دادآفرین با بیان این‌که مجموع تعداد دانش‌آموزان در مدارس بزرگسال جمعاً ۳۱۶ هزار و ۶۹۷ نفر در مدارس استان پیش‌بینی شده است، گفت: از این تعداد در مقطع ابتدایی ۱۵۶ هزار و ۳۶۰ دانش آموز، در مقطع متوسطه اول ۵۳ هزار و ۶۹۳ دانش آموز و در متوسطه دوم تعداد ۳۶ هزار و ۶۲۲ دانش آموز ثبت‌نام کردند.

رئیس طرح و برنامه آموزش و پرورش یزد در ادامه با بیان این‌که جمعا از مقطع پیش دبستان تا متوسطه دوم و مدارس استثنایی ۲۴۸ هزار و ۱۳ دانش‌آموز در مدارس استان یزد ثبت‌نام کردند، تصریح کرد: با پایان یافتن امتحانات جبرانی شهریور ماه این تعداد ثبت نام افزایش می یابد.

وی در خصوص کمبود نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید نیز اظهار کرد: مطابق اطلاعات ارسال شده آموزش و پرورش استان در سال گذشته با کمبود دو هزار و ۳۷ نیروی انسانی مواجه بوده و امسال یک هزار و ۷۷۴ نفر بازنشسته خواهند شد.

دادآفرین افزود: ۵۸۵ نفر از نیروهای آموزش و پرورش به صورت خرید خدمات مسئولیت آموزش دانش‌آموزان را بر عهده داشتند که تاکنون هیچ مجوزی مبنی بر بکارگیری این دسته از معلمان صادر نشده است.

رییس طرح و برنامه اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: استان یزد با کمبود چهار هزار و ۳۹۶ نیروی انسانی در کادر آموزشی و پرورشی مواجه است که با پیگیری‌های انجام شده تعداد ۹۲۷ نفر امسال از طریق دانشگاه فرهنگیان و استخدام ماده ۲۸ در ابتدای مهر ماه امسال به نیروهای آموزش و پرورش اضافه خواهند شد.که با این وجود نیز استان یزد با کمبود ۳ هزار و ۴۶۹ نفر نیروی انسانی در سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ مواجهه است.

وی در پایان خواستار تدابیر عاجلی از مسئولین استان و کشور در این زمینه شد.

پایان پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول