اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

جاماندگان اربعین در کرمانشاه پیاده‌روی می‌کنند

همایش بزرگ پیاده‌روی «جاماندگان اربعین حسینی» با عنوان «به تو ازدور سلام»در روز اربعین در کرمانشاه برگزار می‌شود.

جاماندگان اربعین در کرمانشاه پیاده‌روی می‌کنند

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، تعداد زائران اربعین که وارد کربلا می‌شوند، هر روز بیشتر می‌شود. استاندار کربلا می‌گوید: مراسم اربعین امسال گسترده‌ترین و بزرگ‌ترین‌ مراسم طی سال‌های اخیر به شمار می‌رود.

براساس اعلام ستاد مرکزی اربعین نیز، از ساعت ۱۲ شب گذشته تا ۶ صبح امروز با خروج بیش از ۴۵ هزار و ۹۰۰ نفر زائر از کشور، تعداد زائرانی که از ابتدای ماه صفر از مرز‌های شش‌گانه وارد خاک عراق شده‌‌اند، به بیش از ۳ میلیون و ۱۳۰ هزار نفر رسید.

امسال مرز مهران رتبه اول، مرز شلمچه رتبه دوم و مرز خسروی رتبه سوم را از نظر تردد زوار دارند، طی ۱۸ روز گذشته بیش از ۷۲۰ هزار زائر از مرز خسروی تردد داشته‌اند. 

اما امسال هم برای خیلی‌ها قسمت نشد که زائر کربلا شوند و جامانده‌ها از کاروان اربعین نام گرفتند.

برای جاماندگانی کرمانشاهی که دلشان می‌خواهد اربعینی باشند؛ فرصتی فراهم شده تا با شرکت در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین خود را به امام حسین(ع) وصل کنند.

محمدرضا آمویی فرماندار کرمانشاه در این خصوص، اظهار کرد: اجتماع بزرگ «به تو از دور سلام» در روز اربعین حسینی، با پیاده‌روی عزاداران از ساعت ۱۰ صبح روز ۱۵ شهریور ماه از میدان آزادی تا گلزار شهدای کرمانشاه برگزار می‌شود.  

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه عزاداران حسینی در حسینیه گلزار شهدای کرمانشاه تجمع خواهند کرد، بیان کرد: در این مراسم مداحان اهل‌بیت(ع) به نوحه‌خوانی و عزاداری برای سید‌الشهدا(ع) می‌پردازند و نماز جماعت اقامه خواهد شد.

وی با بیان اینکه شور و شعور فرهنگ عاشورایی همواره در قلوب مسلمانان وجود دارد و ماندگار است، گفت: این اجتماع به صورت مردمی برگزار می‌شود و از مردم درخواست داریم همچون گذشته با حضور در این اجتماع ارادت خود را به سید‌الشهدا(ع) به نمایش بگذارند.

فرماندار کرمانشاه افزود: همانگونه که در چند سال گذشته در راهپیمایی میلیونی شیعیان جهان در اربعین حسینی شاهد انسجام و عظمت اسلام بوده‌ایم، فضای معنوی اربعین حسینی با حضور مردم استان کرمانشاه امسال شکوه بیشتری خواهد گرفت.

آمویی بیان کرد: مسئله اربعین و اقامه عزا برای سالار شهیدان در این روز از جایگاه والایی برخوردار است و باید یاد حقیقت و خاطره شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگهداشت.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول