اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

وبگاه ایتالیایی: حرکت نیروی هوایی ایران به سوی نوسازی شروع شده است

وبگاه‌‌های نظامی نوشتند، خرید جت‌های «یاک-130» منطقی است زیرا مسیر را برای به دست آوردن سخت‌افزار‌های پیشرفته‌تر برای نوسازی نیروی هوایی ایران هموار می‌کند.

وبگاه ایتالیایی: حرکت نیروی هوایی ایران به سوی نوسازی شروع شده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دستیابی نیروی هوایی ایران به جت‌های آموزشی«یاک -۱۳۰» در تیررس رسانه‌ها و تحلیلگران امور نظامی قرار گرفته و این رویداد را به نشانه حرکت نیروی هوایی ایران به سوی نوسازی برشمردند.

وبگاه ایتالیایی «اوییشنیست» روز یکشنبه نوشت، تصاویر اولین هواپیمای «یاک-۱۳۰» که در ناتو «میتن» نامیده می‌شود در پایگاه هشتم نیروی هوایی ایران در اصفهان مشاهده شد.  

بر اساس این گزارش، ایران و روسیه با هدف مقابله با تحریم‌های شدید غرب، همکاری‌های خود را در زمینه‌های مهم از جمله انرژی، تجارت و نظامی افزایش داده‌اند. خرید این هواپیمای جدید منطقی است، زیرا مسیر را برای به دست آوردن سخت‌افزار‌های پیشرفته‌تر جهت نوسازی نیروی هوایی ایران هموار می‌کند.

یاک -۱۳۰ می‌تواند برای آموزش خلبانان ایرانی برای پرواز جنگنده‌های نسل چهارم مورد استفاده قرار گیرد. این هواپیما می‌‌تواند وظایف حملات سبک و شناسایی را انجام  داده و محموله‌ای به وزن ۳۰۰۰ کیلوگرم شامل سلاح‌های هدایت شونده، غیرهدایت شونده و غلاف‌های الکترونیکی را حمل کند. یاک-۱۳۰ شباهت قابل توجهی به «ام-۳۴۶ مستر» ساخت ایتالیا دار که توسط شرکت «لئوناردو» تولید شده است.

 

وبگاه صهیونیستی «اسرائیل دیفنس» نیز نوشت، روزهای اخیر ایام  پرکار برای توانمندی‌های دفاعی ایران بود که اکنون با قابلیت‌های جدید تقویت شده است. ایران در روزهای گذشته از ساخت ماهواره بومی «طلوع»  و سپس دستیابی به چندین جت آموزشی رزمی یاک-۱۳۰ روسی خبر داد. این جت‌ها جنبه دیگری از همکاری نظامی رو به رشد بین ایران و روسیه است.

روزنامه «جروزالم پست» نیز در مطلبی به قلم «سث جی فرانتسمن» نوشت که این هواپیما در روسیه توسعه یافته و به عنوان جت آموزشی برای هواپیماهای جنگی استفاده می‌شود. این جنگنده می‌تواند به خلبانان در یادگیری پرواز با «سوخو-۳۵» یا «سوخو-۵۷» کمک کند. این به معنای ارتقای قابل توجه برای نیروی هوایی ایران است که عمدتا از هواپیماهای قدیمی‌تر تشکیل شده است.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول