اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی

ارتش سوریه حملات مزدوران ترکیه را در الحسکه و رقه دفع کرد

منابع میدانی خبر دادند که تروریستهای وابسته به ترکیه در استانهای رقه و الحسکه به مواضع ارتش سوریه حمله کردند که این حملات دفع شد و شماری از تروریستها کشته و زخمی شدند.

ارتش سوریه حملات مزدوران ترکیه را در الحسکه و رقه دفع کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مزدوران وابسته به نظامیان ترکیه امروز یکشنبه به مواضع ارتش سوریه در استانهای الحسکه (شمال شرق) و رقه (شمال) حمله کردند که با مقاومت نیروهای سوری مواجه شدند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، محورهای شهرک «تل تمر» در الحسکه و «تل ابیض» در رقه، شاهد حملات گسترده تروریستهای وابسته به ترکیه بود که در جریان این حملات، یک مقر متعلق به ارتش سوریه در محور روستای «الطویله» و شهرک «صکیر» در نزدیکی مسیر بین‌المللی «ام-۴» هدف قرار گرفت.

یک منبع میدانی بلندپایه خبر داد که تروریستها پس از اینکه حمایت زیادی از نیروهای ترکیه دریافت کردند و نظامیان این کشور مواضع ارتش سوریه را هدف قرار دادند، این حمله آغاز شد. نیروهای سوری در ابتدا برخی از مقرهای خود را تخلیه کردند تا بتوانند این حملات را دفع کنند.

به گفته این منبع، ساعاتی بعد، تجهیزات نظامی زیادی در محور درگیری در الطویله به دست ارتش سوریه رسید. نیروهای سوری نیز پاتک خود را آغاز کردند و توانستند کنترل تمام مناطق قبلی را مجددا به دست بگیرند.

این منبع خبر داد که در جریان این حملات، شماری از تروریستها از جمله یک سرکرده کشته شده است.

«وادیم کولت» معاون مرکز روسی آشتی طرفهای متخاصم در سوریه هم امروز خبر داد که ۱۴ سرباز ارتش سوریه هنگام دفع حمله گروه تروریستی «جبهه النصره» در استان اللاذقیه و همچنین کشته شدن پنج تروریست خبر داد.  

کولیت افزود: «در منطقه "تجمع بیت سمیره" در استان اللاذقیه، گروهی از شبه‌نظامیان جبهه النصره با پشتیبانی یگان‌های خمپاره‌ای و توپخانه تلاش کردند به خط دفاعی مقدم نیروهای دولتی سوریه نفوذ کنند. اما این حمله دفع شود و مواضع دولت سوریه حفظ شد اما در جریان این درگیری، ۱۴ سرباز سوری جان خود را از دست دادند و پنج تروریست نیز کشته شدند. 

به گفته کولیت، طی روز گذشته در منطقه کاهش تنش در ادلب، شبه نظامیان جبهه النصره در دو نوبت به مواضع نیروهای دولتی سوریه شلیک کردند.

این در حالی است که در حومه شمالی اللاذقیه، گروه‌های تروریستی که بیشتر آن‌ها زیر پرچم جبهه النصره هستند، هنوز حضور دارند و به صورت مستمر به مناطق زندگی غیرنظامیان حمله می‌کنند که منجر به کشته و زخمی شدن ساکنان و وارد آمدن خسارات مادی به اموال عمومی و خصوصی مردم می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول