اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

کاهش ۷۱ درصدی جان‌باختگان تصادفات سفرهای اربعین

رئیس پلیس راهور فراجا از کاهش 71درصدی جانباختگان سوانح ترافیکی در سفرهای اربعین خبر داد.

کاهش ۷۱ درصدی جان‌باختگان تصادفات سفرهای اربعین

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار سید کمال هادیانفر که در مرز مهران حضور دارد با اشاره به وضعیت ترافیکی مرزهای اربعینی اظهار داشت: تردد در تمامی مرزهای اربعینی به صورت روان در حال انجام است و هیچ گونه مشکل ترافیکی خاصی در مرزهای اربعینی نداریم.

وی افزود: پرتراکم‌ترین مرز ما مهران است که سال گذشته ۶۰ درصد خروج از کشور در ایام اربعین حسینی مربوط به این مرز بود ، اما امسال کاهش یافته است چرا که زائرین عزیز از سایر مرزها نیز استقبال خوبی داشتند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اشاره به ظرفیت پارکینگ‌ها گفت: وضعیت پارکینگ‌ها امسال بسیار مناسب است و مشکل خاصی در مرزهای اربعینی به ویژه مرز مهران در رابطه با امکان پارک خودرو وجود ندارد.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه به آمار تصادفات سفرهای اربعین اشاره و بیان داشت: از اول ماه صفر که سفرهای اربعینی از تمام نقاط کشور به سمت مرزهای شش گانه با کشور عراق در حال انجام است تاکنون 4 نفر بر اثر تصادفات رانندگی متاسفانه جان باختند که نسبت به سال گذشته کاهش 71 درصدی را نشان می دهد.

وی با اشاره به زیر سازی مسیر مرزهای اربعینی گفت: خوشبختانه امسال تمهیداتی که اندیشیده شده و زیرساخت‌هایی که در مسیرهای منتهی به مرزهای اربعینی به وجود آمده است ما شاهد سهولت در ترددها هستیم که جادارد از وزارت راه و شهرسازی در این خصوص قدردانی کنیم.

سردار هادیانفر با اشاره به علت اصلی تصادفات در سفرهای اربعینی سال گذشته گفت: سال گذشته 35 درصد از تصادفات و واژگونی ها مربوط به زائرانی بود که در حال برگشت به موطن اصلی بودند که عمدتا بر اثر خستگی و خواب آلودگی بوده است.

وی توصیه کرد: توصیه ما این است که زائران عزیز هنگام ورود به کشور ابتدا استراحت کافی را در شهرهای مرزی داشته باشند، سپس اقدام به رانندگی کنند.

رئیس پلیس راهور فراجا ابراز امیدواری کرد تا بارعایت قوانین، مقررات و همکاری هموطنان عزیز، تصادفات رانندگی به حداقل ممکن برسد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول