اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ملاقات بیرق دو شهید در اربعین+ فیلم

اربعین امسال زیباتر شد وقتی پدر شهید پرچم به‌دست کنار موکب رفیق قدیمی پسرش توقف کرد و یاد زمانی افتاد که محمد داشت سر حسن را اصلاح می‌کرد.

ملاقات بیرق دو شهید در اربعین+ فیلم

خبرگزاری فارس مازندران _ زری طاهری پرکوهی| آفتاب در مسیر پیاده‌روی اربعین عمود می‌تابد، جمعیتی در حال پیاده روی هستند، در مسیر نجف به کربلا، تقریبا دو کیلومتر مانده به عمود اصلی در کنار موکب عراقی شباب‌المرتضی موکبی برپاست؛ مرد میانسالی پرچم به‌دست، درست جلوی این موکب توقف می‌کند.

پرچم سیاهی و بلندی که روی آن تصویر یک شهیدِ با نام و نشان خودنمایی می‌کند؛ زیر تصویر نوشته شده: "شهید حسن رجایی‌فر بابلی"، این پرچم حالا در مقابل موکب شهید محمد بلباسی اهل قائمشهر ایستاده.

ملاقات دو یار این بار در حالی که فقط نامی از آنها به جای مانده؛ رفقایی که پس از شهادت در یک روز، سرانجام پیکر مطهرشان نیز در یک روز و با هم به وطن بازگشت در اربعین.

چه آشناست صدای این پدر اهل روستای کامی‌لا از توابع بندپی غربی بابل، به خادمان موکب شهید بلباسی سلام می‌دهد، همان کسی که با نان حلال و شغل کشاورزی و دامداری پسرش را بزرگ کرد، برای دفاع از حرم و ناموس به سوریه فرستاد و آخرش هم خونش در راه خاندان حضرت زینب (س) به زمین ریخته شد، او حالا عکس فرزند شهیدش را با عزت بر دست گرفته و راهی کربلا شده است تا اربعین را برای سید و سالار شهیدان (ع) سوگواری کند. 

اصغر رجایی‌فر پس از توقف کنار موکب شهید محمد می‌گوید: " اومدم اینجا یاد اون روزی افتادم که محمد آقا داشت سر حسن آقا رو اصلاح می‌کرد...."  

وی ادامه می‌دهد: خداوند این اربعین حسینی را با این جلوه خاص که وصف‌شدنی نیست به ما هدیه داده، به برخی از پیرمردها و پیرزن‌ها با بیش از ۸۰ سال سن در بین جمعیت می‌گویم با این سن و سال چطور به پیاده‌روی آمدید، می‌گویند که به والله عشق امام حسین (ع) ما را به اینجا می‌کشاند، شهدا برایمان راه را باز کرده‌اند و شما دارید این عظمت را می‌بینید.

در همین حال کمی راه می‌رود و نفس نفس می‌زند، چهره بشاشی دارد، یکی از خادمان موکب از او می‌پرسد؛ حاج آقا فکرش را می‌کردید روزی پسرتان شهید شود و با عکس و پرچمش به پیاده روی اربعین بیایید؟ 

با کمی تامل می‌گوید که عزتی که خدا بخواهد بدهد کسی خبرش را ندارد مگر به شرط عمل خودش.

وی همچنین مدتی را در موکب استراحت کرده و ضمن اظهار راحتی حتی بیش از میزانی که در خانه راحت است، برای ظهور امام زمان (عج) و موفقیت خادمانی که برای زوار اربعین زحمت می‌کشند را دعا کرده و خدا را به به حق خون حسن آقا قسم می‌دهد.

پس از این دیدار حمیدرضا احمدی اتویی یکی از فعالان و خدام موکب شهید بلباسی در مسیر نجف به کربلا، این ملاقات را توفیقی برای موکب می‌داند و می‌گوید: موکب شهید محمد بلباسی امسال هم با لطف و عنایت خدا و سیدالشهدا (ع) برپا شد در هفتمین سال خدمت در مسیر اصلی نجف به کربلا تقریبا دو کیلومتر قبل از عمود اصلی در کنار موکب شباب المرتضی برادران عراقی مشغول خدمت شد.

به اعلام وی امسال هم با کمک‌های مردمی طبق سنوات گذشته از محل کمک‌های مردمی از سراسر کشور مردمی که به شهید محمد بلباسی لطف داشتند اقلام در قالب هشت دستگاه کامیون و خودرو اقلام جمع‌آوری و منتقل شد.

احمدی برایمان از فضای متفاوت اربعین امسال می‌گوید و از محیط تمیز و خوب آماده شده برای زائران، پذیرایی روزانه از هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ غذا در هر سه وعده صبحانه، ناهار و شام، توزیع میان‌وعده روزانه و توزیع بیش از ۵ هزار شربت خنک در یک روز، اسکان برای خواهران و برادران به میزان روزانه بیش از ۵۰۰ تا ۷۰۰ نفر در طول روز و ایجاد اسکان در مسجد و حسینیه دیگری در نزدیکی موکب با اسکان روزانه بیش از ۲۰۰ نفر، توجه به بحث بهداشت، برپایی ایستگاه صلواتی آرایشی، ایستگاه بهداری، فراهم بودن لوازم سرمایشی و شرایط آشپزخانه خبر می‌دهد.

به گفته این خادم؛ تیم فرهنگی این موکب روزانه به ثبت سوژه‌ها و تهیه کلیپ مخصوص زائران به‌ویژه زائر اولی‌ها و سوژه‌هایی که در کنار تصاویر شهید بلباسی ثبت می‌شود می‌پردازند.

گفتنی است، این موکب برای هفتمین سال متوالی به مدیریت برادر شهید محمد بلباسی و با همراهی خانواده این شهید در مسیر نجف به کربلا برپا شد‌.

شهیدان محمد بلباسی و حسن رجایی‌فر از شهدای لشکر عملیاتی ۲۵ کربلای مازندران و از ۱۳ نفری بودند که در روز هفدهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ در نبرد خان‌طومان به دست تکفیری‌ها به شهادت رسیدند و ۲۰ مهر ماه سال ۱۳۹۹ پیکر مطهرشان به وطن بازگشت.

پایان پیام/۸۶۰۴۸/ع/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول