اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

دودزدگی در مجتمع مسکونی 270 واحدی شهرک شهید کشوری اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از وقوع دودزدگی در مجتمع مسکونی 270 واحدی و نجات شهروندان گرفتار در میان دود خبر داد.

دودزدگی در مجتمع  مسکونی 270 واحدی شهرک شهید کشوری اصفهان

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: ساعت ۱۲ و ۲۰ دقیقه ظهر امروز حادثه دودزدگی در یک مجتمع مسکونی ۱۵ طبقه در شهرک شهید کشوری اصفهان به واحدهای امدادی گزارش شد.

وی افزود: بلافاصله ۵ ایستگاه آتش‌نشانی اصفهان به همراه تجهیزات لازم از جمله نردبان بلندمرتبه و تجهیزات اطفای حریق به همراه دو واحد اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شدند.

شیشه‌فروش با بیان اینکه ایمن‌سازی محل انجام و حدود ۶۰ نفر از ساختمان تخلیه شدند، گفت: پس از حضور مأموران امدادی در محل حادثه مشخص شد دود انتشاریافته در ساختمان از طبقه سوم این مجتمع که خالی از سکنه بوده، است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: با توجه به عواقب جبران‌ناپذیر حریق در مجتمع‌های مسکونی، تصویب شده که سیستم‌های برخط اعلام اطفای حریق در تمام ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی نصب شود.

وی عنوان کرد: اتفاقاتی از جمله حریق امروز زنگ خطری برای تمام مجتمع‌های مسکونی بلندمرتبه است و ارزیابی‌های ایمنی تمام مجتمع‌های مسکونی باید توسط شهرداری‌ها انجام شود.

شیشه‌فروش افزود: هیأت‌ مدیره مجتمع‌های مسکونی موظف هستند که سیستم‌های اعلام اطفای حریق، پایان کار و مجوز آتش‌نشانی از نظر مسائل اطفای حریق داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه این حادثه می‌توانست حادثه‌ای خاص باشد و منجر به خسارت جانی شود، گفت: بر اساس هشدارهای ابلاغی باید در ۳۰۰ نقطه اصفهان شیرهای هیدرانت نصب شود و لازم است شرکت آب و فاضلاب و آتش‌نشانی در این خصوص اقدام کنند.

وی ادامه داد: کارگروه پایش ساختمان‌های آسیب‌پذیر و ایمنی آنها تشکیل و لزوم انجام ارزیابی‌ها به شهرداری‌ها ابلاغ شده است و اداره کل راه و شهرسازی موظف است که ساختمان‌های بلندمرتبه را از نظر ایمنی ارزیابی کند و نواقص را هشدار دهند.

محسن بگدلی رئیس اداره فرماندهی عملیات و ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص این حادثه گفت: در ساعت ۱۲ و ۲۰ دقیقه امروز یک مورد حریق در طبقه سوم مجتمع مسکونی ۱۶ طبقه شامل سه بلوک و در مجموع ۲۷۰ واحد مسکونی واقع در شهرک شهید کشوری توسط شهروندان به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی اصفهان اعلام شد.

وی افزود: با توجه به حساسیت مورد و تراکم جمعیت مجتمع مسکونی بلافاصله آتش نشانان از ایستگاه های۲۳-۱۲-۲۰-۱۳-۲۵-۱-۱۹-۱۵ به همراه خودرو نردبان، پلتفورم و خودرو حامل دستگاه تنفسی به همراه مدیر منطقه ۲ و تعدادی از روسای ایستگاه به محل حریق اعزام شدند.

بگدلی ادامه داد: آتش‌نشانان در کمترین زمان ممکن به موقعیت حریق رسیدند و به دو گروه نجات محبوسین از میان دود و اطفای حریق تقسیم شدند و با سرعت عمل بالا، گروه اول اقدام به جستجو در دود و  تخلیه کلیه واحدهای ۱۵ طبقه اقدام که افراد گرفتار در دود را به بیرون مجتمع انتقال همچنین گروه دوم حریق را در مدت زمان کوتاهی اطفا و از سرایت به دیگر نقاط ساختمان جلوگیری به عمل آمد.

 رئیس اداره فرماندهی عملیات و ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: این حریق خسارت جانی نداشت و با درایت و سرعت عمل آتش نشانان تعداد ۵۸ نفر از اهالی این مجتمع مسکونی از میان دود نجات یافتند و حال عمومی همه افراد نجات یافته مساعد است همچنین علت حریق نیز تحت بررسی است.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول