اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درگیری شدید در تل آویو؛ ۱۳ نفر مجروح شدند

رسانه‌ها در رژیم صهیونیستی از درگیری یهودیان اریتره‌ای مقیم فلسطین اشغالی با پلیس رژیم موقت صهیونیستی در تل آویو خبر دادند.

درگیری شدید در تل آویو؛ ۱۳ نفر مجروح شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وبگاه خبری «اسرائیل هیوم» نزدیک به نخست وزیر رژیم صهیونیستی، امروز شنبه از «درگیری شدید» در جنوب تل آویو (مرکز رژیم موقت) میان اقلیت اریتره‌ای با پلیس خبر داد.

اسرائیل هیوم نوشت: «صدها نفر علیه همایش سالانه سفارت اریتره در تل‌آویو تظاهرات کردند. پلیس اعلام کرد که تجمع آنان غیرقانونی است و در مقابل معترضان به پرتاب سنگ و چوب روی آوردند و ویترین برخی مغازه‌ها را شکستند. پلیس نیز با باتوم و شلیک هوایی با آنان مقابله کرد». 

درگیری پلیس با معترضان

 

طبق این گزارش، با شلوغ شدن خیابان محل تجمع معترضان، پلیس اسب سوار به محل تجمع اعزام شد اما تعداد نیروهای پلیس کافی نبود. با آنکه از باتوم و شلیک هوایی استفاده شده، اما حجم خشونت در این تظاهرات غافلگیرکننده بوده است. 

اسرائیل هیوم گزارش کرد که سیزده نیروی پلیس رژیم مجروح شده‌اند و یعقوب شبتای رئیس پلیس رژیم با پرز عمرو رئیس پلیس تل آویو برای بررسی این حادثه در جنوب تل آویو، دیدار کرد. 

طبق این گزارش، پلیس با باتوم اقدام به زدن تظاهرات کنندگان کرد تا از این طریق خیابان محل تجمع را تخلیه کند. اوفر آکونیس وزیر علوم، فناوری و فضا در واکنش به این اعتراضات، آن را «اغتشاش» توصیف کرد و گفت، «اغتشاشات رخ داده که در آن چندین نیروی پلیس مجروح شده و برخی اموال تاراج شده، اعتراض مشروعی نیست. جدا از اختلاف دیدگاههای سیاسی، همه ساکنان شهر باید از پلیس حمایت کنند که در حال انجام وظیفه است تا نظم عمومی در جنوب شهر و اجرای قانون در اسرع وقت، به حال عادی بازگردد».

درگیری امروز در تل آویو

 

این روزنامه اسرائیلی نوشت، هجده هزار تبعه اریتره در فلسطین اشغالی هستند که مجوز ورود و حضور در فلسطین اشغالی ندارند اما تل آویو آنان را پناهجو قلمداد میکند و از اخراج آنان خودداری میکند زیرا مخالف مقامات فعلی اریتره هستند. 

روزنامه هاآرتص نیز معترضان را پناهجویان اریتره‌ای توصیف کرد و ضمن تأیید درگیری شدید نوشت که دستکم نُه نیروی پلیس زخمی شدند و تعدادی از خودروها آسیب دید.

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول