اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

بازی‌های غیرمجازی مهارت‌های دستی و ذهنی کودکان را تقویت می‌کند

برگزیده نخست جشنواره فیروزه در بخش اسباب‌بازی با بیان اینکه بازی‌های غیر مجازی مهارت‌های مختلف ذهنی و دستی را در کودکان تقویت می‌کند به والدین توصیه کرد برای سرگرمی و آموزش فرزندانشان از این‌گونه بازی‌ها استفاده کنند.

بازی‌های غیرمجازی مهارت‌های دستی و ذهنی کودکان را تقویت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، بازی‌ساز شیرازی و دانش آموخته رشته صنایع دستی موفق شده با ترکیب دانش و خلاقیت خود یک اسباب بازی به نام «باغ فرش» تولید و با ارائه آن رتبه نخست جشنواره فیروزه امسال را کسب کند.

این بازی به گفته حمیده ساعیان بازنمایی و بازشناسی نقوش گبه استان فارس برای کودکان است، بافندگان هنرمند گبه‌های فارس، نقش‌های پیرامون خود مانند بز،آهو، خار و گل را به ساده‌ترین شکل در فرش بافته‌اند که زیباشناسی خاصی دارد.

وی ادامه داد: این بازی از یک پایه و ۱۱ میله چوبی، ۳۲ کارت و ۲۸ شکل هندسی تشکیل شده است که دار قالی را تداعی می‌کند و کودکان طرح گبه‌ها را با اشکال هندسی بر روی این میله‌های چوبی می‌بافند.

برگزیده نخست بخش اسباب‌بازی جشنواره فیروزه درباره بازی ابداعی خود اظهار کرد: سرگرمی باغ فرش با پیشینه فرهنگی، قابلیت‌های فراوانی برای آموزش کودکان دارد و در هنگام این بازی بخش‌های مختلف مغز کودک تحریک می‌شود.

ساعیان عنوان کرد: ترکیب و تواتر، کل‌نگری و جزئی‌نگری، منطق ذهنی، ادراک کمی، هماهنگی چشم و دست، توان تلفیق و تفکر فضایی برخی از مهارت‌هایی است که انجام بازی باغ فرش در تقویت آن موثر است.

این بازی‌ساز شیرازی با اشاره به مرسوم شدن بازی‌های آنلاین، مجازی و کامپیوتری در میان کودکان امروز، گفت: اینگونه‌ بازی‌ها بسیاری از مهارت‌های ذهنی و دستی کودکان را از رشد باز می‌دارد.

وی ادامه داد: این در حالی است که بسیاری از بازی‌های غیر مَجازی با رشد مهارت‌های مختلف از جمله قدرت تحلیل، ادراک کمی، سازماندهی، هماهنگی چشم و دست، تفکر فضایی و تقویت خلاقیت به رشد مهارت‌های دستی و ذهنی و پیشرفت در روند تحصیلی کودکان کمک می‌کند.

جشنواره فیروزه هر سال با رویکردهای جذب ایده‌های فرهنگی نو و رونق کسب و کارهای فرهنگی و تجاری سازی آنها در بخش‌های اسباب بازی و عروسک اقوام ایرانی ، نوشت افزار ایرانی اسلامی و هدایای فرهنگی برگزار می‌شود و تولیدکنندگان و طراحان کالاهای دارای نماد فرهنگی را برای شرکت در این رویداد فرهنگی فراخوان می‌کند.

در پایان کالاهای فرهنگی پذیرفته شده از جنبه‌های مختلف حرفه‌ای و اقتصادی داوری و ارزشیابی می‌شوند که در پایان جشنواره فیروزه ۱۴۰۲، حمیده ساعیان و حمید افسری به ترتیب رتبه‌های نخست و سوم کشور را در بخش اسباب‌بازی ازآن خود کردند.

پایان پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول