اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ساخت مدارس روسی در قرقیزستان کلید خورد

روسای جمهور قرقیزستان و روسیه به صورت ویدئو کنفرانس ساخت اولین مدرسه مشترک در قرقیزستان را آغاز کردند.

ساخت مدارس روسی در قرقیزستان کلید خورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به صورت ویدئو کنفرانس ساخت اولین مدرسه مشترک در قرقیزستان را آغاز کردند.

جباراف در مراسم افتتاحیه تاکید کرد که تا اول سپتامبر 2025، این مدارس درهای خود را به روی دانش آموزان قرقیزستانی باز خواهند کرد.

وی گفت: من خوشحالم که در هر منطقه از کشورمان با حمایت شخصی پوتین، 9 مدرسه مدرن ساخته خواهد شد که هر کدام برای 1224 دانش آموز طراحی شده است. مدارس تجهیزات پیشرفته و مدرن، استخرهای شنا، امکانات ورزشی تفریحی مجهز خواهند داشت.

رئیس جمهور قرقیزستان با خرسندی خاطر نشان کرد که همکاری با این کشور در زمینه آموزش قوی‌تر و موثرتر می‌شود.

پوتین نیز به نوبه خود تاکید کرد که مدارس به پیشرفته‌ترین فناوری‌ها مجهز هستند که به آسانی، جالب و هیجان‌انگیز شدن فرآیند یادگیری کمک می‌کند. ساختمان‌ها مطابق با تمام استانداردهای ایمنی از جمله در نظر گرفتن ویژگی‌های این کشور و ضد زلزله طراحی خواهند شد. آموزش در این مدارس توسط معلمانی از دو کشور که دوره‌های آموزشی ویژه‌ای را در دانشگاه های روسیه گذرانده‌اند، برگزار می‌شود.

وی ابراز اطمینان کرد که مدارس جدید روسیه به آموزش و پرورش همه جانبه نسل جوان و به تعمیق سنت‌های دوستی و درک متقابل بین مردم دو کشور کمک خواهد کرد.

جباراف و پوتین در ادامه به علاقه روزافزون به زبان روسی در قرقیزستان اشاره کردند و آغاز سال تحصیلی را به همه دانش آموزان، والدین آنها و معلمان دو کشور تبریک گفتند.

بر اساس این پروژه، 9 مدارس مدرن مجهز به پیشرفته‌ترین فناوری‌ها در تمام مناطق کشور و همچنین در «بیشکک» و «اوش» ساخته خواهد شد. فارغ التحصیلان این مدارس از دو کشور گواهینامه دریافت خواهند کرد. آموزش به زبان روسی انجام خواهد شد و این برنامه بر اساس استانداردهای دولتی هر دو کشور خواهد بود.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول