اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تکمیل اتاق مانیتورینگ مقابله هوشمند حریق در پارک ملی گلستان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان گفت: با انعقاد تفاهم نامه بین محیط زیست گلستان و یکی از شرکت های ارائه خدمات اینترنت داخلی، فرآیند بازسازی دوباره اتاق مانیتورینگ مقابله هوشمند با حریق در جنگل گلستان در حال انجام است .

تکمیل اتاق مانیتورینگ مقابله هوشمند حریق در پارک ملی گلستان

سیدحامد قدس علوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهارکرد: حدود پنج سال قبل موضوع استفاده از اینترنت اشیا برای مشارکت در مهار آتش‌سوزی‌های احتمالی در پارک ملی گلستان از سوی وزارت ارتباطات و فناوری به مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست پیشنهاد و این فرایند آغاز شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان گفت: براساس طرح پیشنهادی مقرر شد تا در مناطقی که دارای پوشش اینترنت است، مبادرت به نصب چهار دوربین و همچنین چندین دستگاه سنسور در مناطق پرریسک حریق انجام دهیم.

وی ادامه داد: وقوع حریق یکی از چالش‌ها و مشکلات پرتکرار در پارک ملی گلستان است که امیدواریم با استفاده از اینترنت اشیا پیامدهای حریق کاهش یابد.

علوی افزود: چهار دوربین با شعاع دید ۳۶۰ درجه در منطقه تنگه‌گل، تنگراه، موزه و ایران پل نصب شده و امکان ارسال تصاویر به اتاق مانیتورینگ فراهم است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان گفت: هر کدام از این دوربین‌ها تا مسافت پنج کیلومتر را رصد و پایش می‌کنند و سنسورهایی در مناطق پیرامون آن مستقر است.

وی عنوان کرد: براساس مرور زمان اتاق مانیتورینگ و داشبورد این پروژه دارای نواقصی شده و مقرر است تا شرکت‌های وب با نظارت سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به بروزرسانی سخت‌افزاری اتاق مانیتورینگ اقدام کند.

قدس علوی ادامه داد: تکمیل این پروژه علاوه بر اینکه تبعات ناشی از حریق و آتش‌سوزی را در این پهنه زیستی کاهش می‌دهد در مدیریت سایر چالش‌ها همچون چرای غیرمجاز، شکار غیرمجاز و دست‌اندازی و تصرف احتمالی در پارک ملی گلستان را هم نقش دارد.

پایان پیام/۸۳۰۲۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول