اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

جذب ۹۰ درصدی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در گلوگاه

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه از جذب ۹۰ درصدی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در گلوگاه خبر داد و گفت: شرایط تحصیل باید برای همه دانش‌آموزان فراهم شود و با استقرار دبیرخانه طرح شهید محمودوند در گلوگاه ۹۰ درصد بازماندگان از تحصیل جذب مدارس شدند.

جذب ۹۰ درصدی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در گلوگاه

اسماعیل روحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان گلوگاه اظهار کرد: توسعه عدالت آموزشی برای همه و در همه جا از برنامه‌ها و اولویت‌های مهم‌ما در آموزش و پرورش گلوگاه است و در این راستا با همه توان برای توسعه فضاهای آموزشی شهر و روستا اقدام شد.

وی افزود: استفاده از توان مشاوران مجرب مازندران و گلستان  کلاس‌های توانمندسازی را در دستور کار قرار دادیم تا هدایت تحصیلی با قوت انجام و در دوره ابتدایی توانمندسازی اولیا و دانش‌آموزان و مربیان با قوت پیگیری شد.
روحی گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون ظرفیت و کمک مجمع خیران ما چندبرابر شده و ظرفیت بالایی در این بخش وجود دارد  که مدرسه شهید زاهدی ۶ کلاسه و مدرسه روستای وزوار از طریق خیران در دست ساخت است و افتتاح مدرسه مصیب محله با یک‌میلیارد تومان هزینه با ۵۰ درصد کمک خیر و مابقی از نوسازی مدارس اجرایی شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه یادآور شد: آموزش و پرورش گلوگاه دارای ۶۶ مدرسه است که با ۵۰۰ نیروی شاغل، ۲۲۰ نیروی غیر رسمی غیرانتفاعی در ۱۴ مدرسه، ۵۵۰۰ دانش‌آموز  فعالیت دارد.

روحی گفت: اولویت کاری ما بهسازی مدارس و سازماندهی منابع نیروی انسانی در تابستان امسال بود تا توسعه عدالت آموزشی در همه‌مناطق رعایت شد و همچنین برای افزایش رفاه همکاران با ۱۸ فروشگاه عقد قرارداد شد.

وی افزود: ساماندهی املاک آموزش و پرورش گلوگاه انجام و از ۱۹ سند به ۴۸ سند رسید تا املاک ساماندهی شود.

مدیر آموزش و پرورش گلوگاه خاطرنشان کرد: نگاه پشت میزنشینی نیست و تلاش داریم تا با تدوین برنامه‌ها سیاسیت‌گذاری کرده و در میدان وارد شده و میدانی در بین همکاران و دانش‌آموزان حاضر شویم که در این راستا تریبون آزاد مدیران با دانش آموزان، نشست با اولیا و دانش آموزان، اجرای طرح سه میم "مسجد، مدرسه ، منزل" اجرایی شد.

روحی بااعلام اینکه در بخش زیرساختی و عمران مراکز آموزشی و رفاهی برای دانش‌آموزان ‌کارهای مهمی انجام و در دست اجراست، افزود: چمن مصنوعی روباز با ۳۵۰ میلیون تومان، کف پوش روباز ۱۹۶ میلیون تومان ، آمفی تئاتر کانون شهید کلبادی نژاد با اعتبار ۶۵۰ میلیون تومان از طریق نوسازی و با هزینه جانبی بیش از یک میلیارد تومان اجرایی شد.

وی از ۳ برابر شدن جذب اعتبارات در راستای تجهیزات آموزشی خبر داد  و گفت: کمک خیران هم در این مدت ۵ برابر شده است.

وی در خصوص وضعیت استانداردسازی وسایل گرمایشی مدارس، گفت: برای خرید وسایل و تجهیزات گرمایشی در این مدت بیش از یک میلیارد تومان هزینه شد.

روحی افزود: در راستای تعمیرات مدارس ۶۵۰ میلیون تومان، هزینه یک میلیارد تومانی برای آسفالت از طریق نوسازی مدارس و تامین فرش سجاده نمازخانه ۵ مدرسه با  ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار اجرایی شد.

روحی گفت: شادی و شادابی و نشاط باید به مدارس ما بازگردد و مدیران هر هفته مسابقات و اردوهای مختلف را در دستور کار قرار دهند تا دانش آموزان با رغبت وارد کلاس شده و در کنار آموزش به پرورش هم توجه شود.

وی در راستای کودکان بازمانده از تحصیل یادآور شد: با توجه به بافت شهرستان، کارگروهی تشکیل و براساس طرح شهید محمودوند ۹۰ درصد دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده جذب مدارس شدند.

وی با اشاره به وجود نیروهای توانمند و جوانان نخبه و با انگیزه جهادی در آموزش و پرورش گلوگاه گفت: با همکاری همکاران فرهنگی، فرایند طراحی و زیباسازی فضاهای آموزشی برعهده دانش آموزان پرتلاش گرافیک قرار داده شد و در این بخش با کمک و توان دانش آموزان برای زیباسازی فضای آموزشی  در گلوگاه استفاده شد، ضمن اینکه در کنار بهسازی و رنگ آمیزی مدارس، در نصب دوربین مداربسته و دوخت لباس فرم دانش آموزان  هم از توان دانش‌آموزان هنرستان‌های گلوگاه استفاده شد.

پایان‌پیام/ ۸۶۰۰۲/غ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول