اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

فرانسه: به تأسیساتمان در نیجر تعرض شود، آماده پاسخ هستیم

ستاد کل نیروهای مسلح فرانسه در واکنش به تصمیم شورای نظامی نیجر برای اخراج سفیر فرانسه با توسل به زور اعلام کرد که چنانچه به تأسیسات نظامی و دیپلماتیک این کشور در نیجر تعرض شود، ارتش فرانسه آماده پاسخگویی است.

فرانسه: به تأسیساتمان در نیجر تعرض شود، آماده پاسخ هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ستاد کل ارتش فرانسه، امروز (جمعه)، به خبرگزاری «آناتولی» خبر داد که فرانسه برای پاسخگویی به هرگونه حمله به تأسیسات نظامی و دیپلماتیک این کشور در نیجر آماده است.

ستاد کل نیروهای مسلح فرانسه اعلام کرد: «فعالیت سربازان ما از ۲۶ جولای در نیجر به داخل پایگاه نظامی نیامی محدود شده و شراکت ما با نیروهای مسلح نیجر به حالت تعلیق درآمده است».

ستاد کل فرانسه همچنین اعلام کرد: «ارتش آماده پاسخ به هرگونه تنش جدید در نیجر است که تأسیسات نظامی و دیپلماتیک فرانسه را هدف قرار می‌دهد».

شورای نظامی نیجر، دیروز (پنجشنبه)، مصونیت دیپلماتیک «سیلوان ایتی» سفیر پاریس را لغو کرد و به پلیس دستور داد که او را از نیجر اخراج کند.

وزارت امور خارجه نیجر، ۲۵ آگوست، به سفیر فرانسه ۴۸ ساعت وقت داده بود تا این کشور را ترک کند. پس از پایان این ضرب‌الاجل سفیر فرانسه از نیجر خارج نشد.

فرانسه اعلام کرده است که تصمیم شورای نظامی نیجر را به رسمیت نمی‌شناسد و سفیر این کشور در نیجر باقی خواهد ماند.

براساس گزارش منابع محلی نیجر، اقدامات امنیتی در اطراف سفارت فرانسه در نیامی -پایتخت نیجر- تشدید شده و به کسی اجازه نزدیک شدن به این منطقه داده نمی‌شود.

اوایل مردادماه بود که شماری از نیروهای گارد ریاست جمهوری نیجر با کودتا «محمد بازوم» رئیس جمهور نیجر را از قدرت برکنار کردند. این اقدام با مخالفت شدید فرانسه آمریکا و فرانسه همراه شد.

شورای نظامی نیجر خواستار عدم مداخله پاریس در امور این کشور است و محمد بازوم را بازوی فرانسه در نیجر می‌داند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول