اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان: انتخاب رئیس جمهور در لبنان یک موضوع داخلی است

وزیر امور خارجه در نشست خبری مشترک با همتای لبنانی انتخاب رئیس جمهور در لبنان را یک موضوع داخلی و کاملا لبنانی خواند و گفت: ایران جز خیر برای لبنان نمی‌خواهد.

امیرعبداللهیان: انتخاب رئیس جمهور در لبنان یک موضوع داخلی است

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه بعدازظهر امروز (جمعه) دهم شهریور ماه و پس از دیدار با «عبدالله بوحبیب» همتای لبنانی در بیروت و در جمع خبرنگاران گفت که گفت‌وگوهای مفیدی را با وزیر خارجه لبنان داشته است و افزود: اتفاق نظر داریم پرونده‌های روابط دوجانبه را بیش از گذشته فعال کنیم.

وزیر خارجه همچنین آمادگی کامل شرکت‌های ایرانی برای حل مشکل برق در لبنان را اعلام کرد و افزود: ظرفیت‌های فراوان و بخش تجاری فعالی به صورت تاریخی در لبنان وجود داشته و دارد. بدون تردید ایران مخالف هرگونه مداخله خارجی در مسائل دیگر کشورها از جمله لبنان است.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین انتخاب رئیس جمهور در لبنان را موضوعی داخلی و کاملا لبنانی خواند و افزود: بر این باوریم که رهبران سیاسی لبنان از شایستگی و درایت لازم برای گفت‌وگو و توافق بر سر تعیین رئیس جمهور و دولت آینده برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه کنشگران و بازیگران خارجی می‌توانند به تقویت مسیر گفت‌وگوها و مشورت‌ها در درون لبنانی‌ها کمک کنند، اظهار داشت: امروز در بیروت هستیم تا با صدای بلند اعلام کنیم که به حمایت‌های قوی خود از مردم، ارتش و دولت و مقاومت لبنان ادامه خواهیم داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران جز خیر برای لبنان نمی‌خواهد. توصیه ما به مقامات عالی لبنان، احزاب و گروه‌های سیاسی این است که در انتخاب رئیس جمهور و  توافق بر سر تشکیل دولت تسریع کنند.

وی همچنین گفت: امروز ساعت ۴ بعدازظهر نشست جداگانه‌ای با رسانه‌های داخلی و خارجی در ساختمان جدید سفارت ایران در بیروت خواهم داشت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول