اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

3 سال معافیت مالیاتی در انتظار سرمایه گذاران خارجی در قزاقستان

رئیس جمهور قزاقستان برای رونق تولید در کشور پیشنهاد می‌شود تا سرمایه گذاران خارجی و داخلی از پرداخت مالیات به مدت 3 سال معاف شوند.

3 سال معافیت مالیاتی در انتظار سرمایه گذاران خارجی در قزاقستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، «قاسم ژومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان پیشنهاد کرد که سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی از پرداخت مالیات و سایر پرداخت‌های اجباری برای 3 سال اول معاف شوند.

به گفته وی، این امر برای حمایت از تولید ضروری است.

توکایف در پیام سالانه خود به مردم گفت: تا پایان سال جاری باید چشم‌اندازی جامع برای توسعه صنعت داشته باشیم و برای حمایت از صنعت تولید، سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی در سه سال اول از پرداخت مالیات و سایر پرداخت‌های تکلیفی معاف شوند. این یک لحظه مهمی است که باید به تولید انگیزه جدی داد.

توکایف معتقد است که حق اولویت استفاده از منابع زیرزمینی باید به سرمایه گذارانی که با هزینه شخصی خود اکتشافات زمین شناسی را انجام می‌دهند، داده شود. همچنین لازم است با معرفی کارشناسی جامع دولتی و دیجیتالی کردن کامل فرآیند، شرایط و مراحل تصویب پروژه به نصف کاهش یابد.

وی افزود: وظیفه دولت این است که تا سال ۲۰۲۶ مساحت اکتشافات زمین شناسی و ژئوفیزیک را از یک و نیم میلیون فعلی به حداقل ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار کیلومتر مربع برساند.

توکایف ادامه داد: یکی از وظایف اولویت‌دار باید توسعه ذخایر فلزات کمیاب باشد که اساساً به "نفت جدید" تبدیل شده‌اند. کشورهایی که بتوانند پتانسیل خود را در این زمینه به کار گیرند، بردار پیشرفت تکنولوژی در سراسر جهان را تعیین خواهند کرد.

پایان پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول