اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اولین محموله تانک‌های «آبرامز» آمریکا در راه اوکراین

آموزش استفاده از تانک‌های «آبرامز» به یک گروه از نظامیان اوکراینی پایان یافت و قرار است اواسط سپتامبر(اواخر شهریور ماه) ۱۰ فروند تانک به عنوان اولین محموله به کی‌یف تحویل داده شود.

اولین محموله تانک‌های «آبرامز» آمریکا در راه اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با گذشت ماه‌ها از اعلام موافقت واشنگتن با ارسال تانک‌های «آبرامز» به اوکراین، رسانه آمریکایی از تحویل اولین محموله از این تانک‌های طی ماه جاری خبر داد.

وبگاه «پالتیکو» در گزارشی به نقل از مقام‌های پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) خبر داد که آموزش آمریکایی‌ها به یک گروه از سربازان ارتش اوکراین درباره نحوه استفاده از تانک‌های مدل «ام ۱ آبرامز» به پایان رسید.

به گزارش این رسانه آمریکایی، حدود ۲۰۰ نظامی اوکراینی در آموزش استفاده از این تانک‌ها در پایگاه نظامی آمریکایی در آلمان شرکت داشتند.

«مارتین او دانل» سخنگوی فرماندهی ارتش آمریکا در اروپا اعلام کرد که نظامیان اوکراینی اخیرا یکی از آخرین مراحل آموزش استفاده از تانک‌های آبرامز را پشت سر گذاشتند.

یک مقام پنتاگون و همچنین یک منبع آگاه آمریکایی اعلام کرد که قرار است اوکراین به عنوان اولین محموله، 10 فروند تانک آبرامز را اواسط سپتامبر (اواخر شهریور)  دریافت کند.

به روایت پالتیکو، هم اکنون تانک‌های آبرامز به آلمان منتقل شده است تا مراحل پایانی ارسال آنها به اوکراین انجام شود.

مقام‌های آمریکایی پیش از این اعلام کردند که این کشور در مجموع ۳۱ تانک آبرامز را در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

مارتین او دانل درباره اجرای وعده این کشور به اوکراین بدون اشاره به زمان بندی دقیق اجرای این وعده گفت: «ایالات متحده متعهد است که تحویل ۳۱ تانک (آبرامز) به اوکراین را تا فصل پاییز تسریع کند».

پنجم بهمن ماه ۱۴۰۱ (سال گذشته) بود که تقریبا همزمان با اعلام موافقت آلمان برای ارسال تانک‌های «لئوپارد» به اوکراین، دولت جو بایدن در آمریکا از برنامه خود برای تحویل تانک‌های آبرامز به اوکراین خبر داد.

در آن زمان، رسانه‌های آمریکایی از برنامه آمریکا و تعهد این کشور برای ارسال 31 فروند تانک آبرامز به اوکراین خبر دادند.

مقام‌های ارشد آمریکایی در زمان انتشار این خبر به رسانه‌ها گفته بودند که انتظار می‌رود ورود تانک‌های آبرامز به میادین جنگ و فراهم کردن آموزش‌های لازم مرتبط با استفاده از آنها چندین ماه به طول بینجامد (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول