اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

بازدید وزیر کشور از واحدهای خودروسازی در سمنان

احمد وحیدی، وزیر کشور از واحدهای خودروسازی در سمنان بازدید کرد.

بازدید وزیر کشور از واحدهای خودروسازی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، احمد وحیدی، وزیر کشور دقایقی پیش به‌اتفاق هیأت همراه و استاندار سمنان با حضور در شهرک صنعتی سمنان از واحدهای خودروسازی در سمنان بازدید کرد.

وزیر کشور از شرکت‌های تیراژه ماشین و تیراژ دیزل بازدید کرد؛ این شرکت‌ها با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۸۳ هزار مترمربع و زیربنای حدود ۱۷ هزار مترمربع در شهرک صنعتی سمنان واقع است.

 این واحدهای تولیدی ظرفیت تولید اسمی سالانه ۳ هزار انواع لودر، لیفتراک، بیل مکانیکی و انواع کامیون و کشنده را دارد و برای ۴۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

مشکلات این شرکت‌ها به گفته مدیران این واحدها در خصوص تخصیص و تأمین ارز از بانک مرکزی، مباحث مربوط به قاچاق لوازم یدکی محصولات تولیدی واحد، واردات بی‌رویه لوازم و قطعات یدکی و کمبود نیروی انسانی کارگری، واردات ماشین‌آلات و کامیون‌های دسته دوم، عدم تطابق استانداردهای جدید تعریف‌شده با بازار و کاربری‌ها است.

وزیر کشور همچنین از شرکت خودروسازی فردا در شهرک صنعتی سمنان بازدید کرد؛ این شرکت با میزان سرمایه‌گذاری‌های تحقق‌یافته (ریالی و ارزی) به میزان یک‌هزار و ۱۲۵ میلیارد ریال طبق پروانه بهره‌برداری در زمینی به مساحت یک‌هزار و ۷۰۰ مترمربع و زیربنا ۳۰۰ هزار مترمربع در شهرک صنعتی سمنان مستقر است.

این شرکت خودروسازی ۲۵۰ فرصت شغلی ایجاد کرده است و ظرفیت تولید اسمی سالانه یک‌هزار دستگاه خودروی سواری را دارد.

محصولات تولیدی گذشته این واحد، خودروی سمند و خودروی چینی MG-RX5 و پژو پارس دوگانه و تک‌سوز و  محصولات تولیدی فعلی آن، خودروی FARDA SX6 ،FARDA SX5 و B511  FARDA و FARDA T5 است.

محصولات تولیدی آتی این صنایع خودروسازی، خودروی کامیون ۶ تا هشت تن و خودروی برقی است.

اهمیت تولیدات این واحد، نخستین تولیدکننده خودروی سواری در استان سمنان، مدرن و به‌روز بودن خط مونتاژ و تجهیزات شرکت به‌منظور تولید انواع خودروی سواری و تنها تولیدکننده پژو پارس دوگانه‌سوز در کشور است.

مشکلات پیش روی این واحد شامل تأمین ارز و تهاتر مس و قطعات خودرو، داخل‌سازی قطعات خودرو و رایزنی با واحدهای تولیدکننده قطعات خودرو با اولویت استان سمنان، مشکلات پیش‌فروش و فروش فوری محصولات تولیدی و مشکل استانداردسازی خودروهای چینی است.

پایان پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول