اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یک کشته و 5 زخمی از نظامیان صهیونیستی در حمله جوان فلسطینی

یک نظامی رژیم اشغالگر قدس، صبح امروز در عملیات زیرگیری یک جوان فلسطینی در کرانه باختری به هلاکت رسید و پنج نظامی دیگر زخمی شدند.

یک کشته و 5 زخمی از نظامیان صهیونیستی  در حمله جوان فلسطینی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کرانه باختری صبح امروز بار دیگر شاهد یک عملیات شهادت‌طلبانه بود که منجر به هلاکت یک نظامی و زخمی شدن پنج نظامی صهیونیست دیگر شد.

به نوشته خبرگزاری صفا، این رویداد در نزدیکی مقر ایست و بازرسی «بیت سیرا» در غرب رام‌الله مرکز کرانه باختری رخ داد و یک فلسطینی با خودروی کامیون خود به جمع نظامیان حاضر در آن نقطه کوبید و خود وی نیز در اثر تیراندازی اشغالگران مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

منابع صهیونیستی از شهادت عامل این عملیات خبر داده‌اند و روزنامه معاریو نیز نوشت که عامل عملیات یک فرد 41 ساله به نام «داوود فایز» اهل روستای «دیر عمار» است؛ نظامیان صهیونیستی نیز به دو بیمارستان «شعاری زدیک» و «شبا تل هاشومر» منتقل شده‌اند.

سازمان «ستاره داوود سرخ» رژیم صهیونیستی (معادل صلیب سرخ) نیز اعلام کرد که یکی از زخمی‌ها دچار شکستگی در ناحیه جمجمه سر و استخوان‌های قفسه سینه شده بود که پس از انتقال به بیمارستان جان داد.


تصویر مکان عملیات و کامیونی که عامل عملیات با آن به مقر صهیونیست‌ها کوبیده است.

 

در این رابطه «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی کابینه نتانیاهو گفت:‌ « صبح بدی را تجربه کردیم و حادثه بدی رخ داد و عملیات بسیار هولناکی را شاهد بودیم».

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که انجام چهار عملیات در ۲۴ ساعت گذشته و تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها اتفاقی است که از زمان انتفاضه دوم به این سو سابقه نداشته است.

«یوآو گالانت» وزیر حنگ رژیم اشغالگر قدس نیز از فرماندهان نهادهای امنیتی خواسته است تا در جلسه‌ای برای بررسی این حمله و یافتن راه‌حلی برای مقابله با حملات فلسطینی‌ها حضور یابند. او مدعی شده است که این عملیات عواقب وخیمی در پی خواهد داشت. 

این چهارمین حمله فلسطینی‌ها به صهیونیست‌ها در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته محسوب می‌شود؛ به طوریکه منابع خبری در کرانه باختری فلسطین بعدازظهر دیروز (چهارشنبه) از زخمی شدن سه شهرک‌نشین صهیونیست در حمله جوانان فلسطینی به اتوبوس حامل آن‌ها خبر دادند.

در واپسین ساعات شب گذشته نیز رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که در پی انفجار بمب رزمندگان مقاومت در مسیر نیروهای رژیم صهیونیستی در نابلس، چهار نظامی تروریست مجروح شده‌اند.

از سوی دیگر منابع خبری اعلام کردند که یک جوان فلسطینی در نزدیکی شهرک «بیت حجای» در نزدیکی الخلیل، اقدام به یک عملیات استشهادی کرده است. طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین» و به نقل از منابع عبری در پی این عملیات زیرگیری، یک نظامی از ارتش رژیم صهیونیستی زخمی شد.

حملات جوانان فلسطینی به سمت اشغالگران، به رویدادی روزانه تبدیل شده و در بسیاری از مناطق کرانه باختری به شکل مسلحانه در آمده است؛ به طوریکه طبق آخرین آمار رژیم صهیونیستی، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۳۴ نظامی و شهرک‌نشین در حملات فلسطینی‌ها با سلاح گرم به هلاکت رسیده‌اند.

در این رابطه «آوی ماعوز» رئیس حزب راستگرای «نوعام» گفته است که باید خانواده عاملان عملیات‌ها را از فلسطین اخراج کرد. این قبیل اظهار نظرها که امروز از سوی تعداد زیادی از شخصیت‌های صهیونیستی بیان شده، به خوبی نشان از میزان عصبانیت آن‌ها از عملیات‌های شهادت‌طلبانه و میزان موفقیت‌آمیز بودن عملیات امروز دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول