اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

دلیل علاقه‌مندی ترکیه‌ای‌ها به سرمایه‌گذاری در تبریز

شهردار تبریز گفت: سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای و ایرانیان ساکن در این کشور علاقه زیادی برای سرمایه‌گذاری در ایران به خصوص تبریز و استان‌های همجوار ترکیه به دلیل اشتراکات فرهنگی دارند.

دلیل علاقه‌مندی ترکیه‌ای‌ها به سرمایه‌گذاری در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، یعقوب هوشیار امروز در دیدار با محمود حیدری، مدیرکل شرق اروپا و مدیترانه وزارت امور خارجه به برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز ۲۰۲۳، در آبان ماه سال‌جاری اشاره و اظهار کرد: سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای و ایرانیان ساکن در این کشور علاقه زیادی برای سرمایه‌گذاری در ایران به خصوص تبریز و استان‌های همجوار ترکیه به دلیل اشتراکات فرهنگی دارند و این همایش سرمایه‌گذاری می‌تواند گشایشی در کل کشور ایجاد کند.

هوشیار تبریز را به نوعی قطب معنوی منطقه دانست و افزود: این فرصت در سال‌های گذشته مورد غفلت واقع شده که امیدواریم با برگزاری چنین همایش‌های تخصصی جایگاه واقعی تبریز احیاء شود.

شهردار تبریز همچنین تصریح کرد: در راستای معرفی هرچه بیشتر همایش علاوه‌بر برگزاری پیش‌همایش استانبول و دیدار با چندین سفیر از کشورهای اروپایی، در کشور امارات و شهرهای خواهرخوانده تبریز از سفرای خارجی میزبانی و همایش را معرفی خواهیم کرد و با سازمان‌های بین‌المللی همچون یونسکو و دیگر نهادهای بین‌المللی نیز هماهنگی لازم انجام می‌شود.

محمود حیدری، مدیرکل شرق اروپا و مدیترانه وزارت امور خارجه نیز در این دیدار برگزاری این همایش را اقدام شایسته‌ای در راستای شکستن فضای رکود سرمایه‌گذاری در ایران دانست و گفت: این اداره‌کل آماده است، هماهنگی‌های لازم با سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها را جهت تسهیل برنامه‌های همایش در حوزه ماموریتی خود انجام دهد.

وی یادآور شد: در گذشته ارتباطات اقتصادی تبریز و ایران با ترکیه پررنگ‌تر بود و سرمایه‌گذاری‌های خوبی از ۲ طرف صورت گرفت از طرف ایرانیان مقیم ترکیه و سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای ایران انجام می‌گرفت، در حال حاضر نیز شهرداری تبریز می‌تواند از این ظرف کنسولگری‌ها استفاده کند.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول