اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

طایفه دروزی دردسر جدید رژیم صهیونیستی

منابع صهیونیستی فاش کردند سرویس امنیت داخلی این رژیم اخیرا به کابینه درباره تشدید عصبانیت و نارضایتی طایفه دروزی در جولان اشغالی سوریه هشدار داده و تاکید کرده این نارضایتی می‌تواند به درگیری‌های گسترده منجر شود.

طایفه دروزی دردسر جدید رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به‌تازگی فاش کرد سرویس امنیت داخلی این رژیم (شاباک) به سیاستمداران صهیونیست درباره خشم و نارضایتی طایفه دروزی در جولان اشغالی سوریه هشدار داده است.

وبگاه «قدس پرس» به نقل از هاآرتص خبر داد بحران روابط رژیم صهیونیستی و طایفه دروزی  تنها به مسئله ساختن توربین‌های بادی در جولان اشغالی محدود نمی‌شود و مسائل دیگری را نیز در بر می‌‌گیرد.

رژیم صهیونیستی پیشتر طرحی را برای ساخت توربین‌های بادی در زمین‌های کشاورزی جولان اشغالی سوریه آغاز کرده بود که بعد از مخالفت‌های شدید طایفه دروزی و درگیری‌ آن‌ها با نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی، این طرح متوقف شد.

هاآرتص ادامه داد که افزون بر مسئله ساخت توربین‌ها در جولان اشغالی، طایفه دروزی از گسترش جرم و جنایت در مناطق سکونتشان و از بی‌توجهی‌های رژیم صهیونیستی به وضعیتشان ناراضی هستند و احساس می‌کنند با قوانین تبعیض‌آمیز رژیم صهیونیستی به آن‌ها ظلم می‌شود.

در خاک اشغالی سوریه در جولان، حدود ۲۵ هزار نفر سکونت دارند که درآمد اصلی آن‌ها از گردشگری و کشاورزی تأمین می‌شود. اکثریت این افراد تابعیت رژیم صهیونیستی را نمی‌پذیرند و خود را سوری می‌دانند.

هاآرتص اضافه کرد که مقامات ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی بر این باورند اختلاف بر سر ساخت توربین‌های بادی در جولان اشغالی و یا تخریب منازل می‌تواند جرقه آغاز درگیر‌ی‌های گسترده‌ای باشد و انگیزه دروزی‌ها برای گذراندن خدمت سربازی را کاهش دهد.

پایگاه «میدل ایست آی» نیز که اخیرا در گزارشی به این مسئله پرداخته بود، اشاره کرد نارضایتی و عصبانیت طایفه دروزی پس از آن افزایش یافت که در سال ۲۰۱۸ رژیم صهیونیستی قانونی را تصویب کرد که این قانون اراضی اشغالی فلسطین را تنها به عنوان سرزمین یهودیان به رسمیت می‌شناخت.

این قانون در تمامی امور به صهیونیست‌ها اولویت داد و تفکر برتری آن‌ها را بر دیگر اقوام نهادینه کرد. کابینه فعلی رژیم صهیونیستی عملا و به صورت آشکار این تفکر را با اقدامات تبعیض‌آمیز خود عملی می‌کند.

طبق گزارش میدل ایست آی، مرکز پژوهشی «بیو» در سال ۲۰۱۷ تحقیقاتی را آغاز کرد که نشان داد نه‌تنها اکثر دروزی‌ها خود را عرب می‌دانند، بلکه شماری از آن‌ها خود را فلسطینی می‌دانند نه اسرائیلی.

این در حالی است که حدود یک دهه قبل و به طور مشخص در سال ۲۰۰۹، تحقیقات «سالم بریک» پژوهشگر صهیونیست نشان می‌داد که تنها ۱۱ درصد دروزی‌ها خود را عرب می‌دانستند و مابقی خود را اسرائیلی می‌دانستند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول