اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  آداب زندگی

خبرخوب| وقتی عراقی‌ها باز هم برادری‌شان را ثابت کردند!

جوانان عراقی وقتی خبر واژگونی اتوبوس ایرانی را شنیدند پای کار آمدند و صف‌های دور و دراز اهدای خون‌شان برای کمک به مصدومان ایرانی شد خبرخوب امروزما از همدلی مردم ایران و عراق که برادری‌شان بارها به هم ثابت شده است.

خبرخوب| وقتی عراقی‌ها باز هم برادری‌شان را ثابت کردند!

گروه خبرخوب: به امام صادق علیه‌السلام از دوری شکایت کرد. از دوری حسین علیه‌السلام و حرمش و زیارتی که دیر به دیر قسمتش می‌شد:«بین ما و قبر او فرسنگ‌ها فاصله است!» دوای دلتنگی را نشاند بر قلبش، فرمود: به بلندی برو، به سمت راست و چپ خود توجه کن، سرت را سوی آسمان بگیر و سپس به سوی قبر حسین بن علی علیه السلام توجّه کن و بگو:«السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ، السَّلَامُ عَلَیْکَ وَ رَحْمَهُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ». اگر چنین کنی، برای تو یک زیارت نوشته می‌شود و هر زیارت معادل یک حجّ و یک عمره است.
امام صادق علیه‌السلام اصلا نسخه می‌پیچید برای آنها که مثل ما وشما دل در گرو حسین علیه‌السلام دارند و از حرمش دورند. جز آنکه توصیه زیارت کند.گاهی هم مرهم می‌گذاشت بر زخم دلتنگی. برای ما هم که  این‌ روزها دلمان پر می‌کشد برای آنکه کنار ارباب‌مان باشیم، مسکنی دارد مثل همانی که به یکی از یارانش پیشنهاد کرد: هرگاه یاد حسین علیه‌السلام کردی سه مرتبه بگو «صَلَّی اللهُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللهِ» که سلام به آن حضرت از دور و نزدیک به او می‌رسد. خبرخوب امروزمان با سلام به پیشکش ارباب‌مان تقدیم نگاه تان.

شگفتانه این خشکشویی برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت!

 مغازه خشکشویی‌اش یک ساختمان قدیمی است و ساده، اما رونقش را از دل پرمهر صاحبش دارد. «محمدرضا اسدی» که کار خیر را در گرو حرکت‌های بزرگ نمی‌داند و از همان مغازه کوچکش و با هرچه در توانش است می‌خواهد خیر رسان به مردم شهرش باشد و دست درمانده‌ای را بگیرد، این‌بار می‌خواهد شروع سال تحصیلی جدید را برای بچه‌ها شیرین‌تر کند  مخصوصا آنها که کم بضاعت‌اند. قرار است یک ماهی وسایل خشکشویی‌اش را وقف بچه‌ها کند و با شست‌وشوی لباس فرم، پیراهن و شلوار و کیف مدرسه‌شان به صورت رایگان حسابی آنها را نو نوار کند تا  پیش دیگر دانش‌آموزان خجالت زده نباشند.
پای حرف‌هایش که بنشینی می‌گوید:«پیش از این، پرده‌ مساجد داراب را برای شستشو به مغازه می‌آوردند و من هزینه ای دریافت نکرده و این کار را رایگان انجام می‌دادم. پس از مدتی، به فکر افتادم که علاوه بر ارائه خدمت به اماکن مذهبی، به خانواده‌های بی‌بضاعت و آبرومند نیز کمک کنم. به دلم افتاد ثواب کنم.»
قرار بود فقط  این عمل خیر برای نیازمندان شهرستان داراب و زرین دشت صورت بگیرد. اما این چند روز استقبال خوبی از روستاهای اطراف و مردمش نسبت به کار شده. با اینکه هزینه‌ای نمی‌گیرد اما آنقدر حس  و حال شیرینی نصیبش شده که می‌گوید:«این اقدام خیر را اواخر مرداد ماه جاری برای نخستین بار آغاز کرده‌ام و اگر خداوند قسمت کند، تصمیم دارم سال‌های آینده برای بازگشایی مدارس، همه ساله این خدمات را به طور رایگان به دانش‌آموزان نیازمند ارائه دهم، همچنین در آستانه نوروز امسال نیز برای شستشو و اتوکشی البسه خانواده‌های بی‌بضاعت، هزینه‌ای دریافت نمی‌کنیم.»


قرار است یک ماه وسایل خشکشویی‌اش را وقف بچه‌ها بکند و با شست‌وشوی لباس فرم، پیراهن و شلوار و کیف مدرسه‌شان  به صورت رایگان حسابی آنها را نو نوار کند

 

حال و هوای این روزهای بانک‌ها به برکت اربعین!

 نیم‌ساعتی در نوبت نشسته بود تا کارمند بانک فرمش را کامل کند و کارهای دریافت ارز اربعینش را انجام دهد. عجله داشت، چندباری به ساعتش نگاه کرد انگار دیرش شده بود. کارهایش که انجام شد چشمش خورد به خانم مسنی که آمده بود ارز اربعین بگیرد. میان آن همه شلوغی بانک کسی حواسش به آن خانم مسن نبود. هم چشم‌هایش ضعیف بود و هم نمی‌دانست واقعا باید چه کاری کند. ایستاد همه کارهای آن خانم را انجام داد و ارز اربعینش را هم گرفت. آن همه عجله رفتنش ختم شد به ماندن! ماندن برای دستگیری و مهربانی. میان شلوغی بانک و سروصداها  چند دقیقه یک بار صدای آن خانم می‌آمد که از اعماق دلش می‌گفت:«خداخیرت بده عزیز مادر!»


میان شلوغی بانک و سروصداها چند دقیقه یک بار صدای آن خانم می‌آمد که از اعماق دلش می‌گفت:«خداخیرت بده عزیز مادر!»

 

وقتی عراقی‌ها برادری‌شان را با مردم  ایران ثابت کردند!

همین دیروز بود که خبرناگوار واژگونی یک اتوبوس ایرانی در عراق و فوت و مجروحیت تعدادی از هم‌وطنان‌مان به گوش‌مان رسید. خبری که هم دل ما را غم‌دار کرد و هم خاطر مردم عراق را آزرده. سانحه‌ای که در محور بصره به ناصریه رخ داد و جوانان ناصریه برای امدادرسانی بیشتر به مصدومان سنگ تمام گذاشتند و از دل و جان مایه. مردمی که وقتی خبر واژگونی اتوبوس ایرانی را شنیدند پای کار آمدند و صف‌های دور و دراز اهدای خون‌شان برای کمک به مصدومان ایرانی شد خبرخوب امروزما از همدلی مردم ایران و عراق که برادری‌شان بارها به هم ثابت شده.

 

 

 

تودهنی میلیونی زائران اربعین به هتاکان قرآن!

برنامه سمت خدا در یکی از قسمت‌هایش میان درس‌های قرآنی پیشنهاد یک اربعین قرآنی را مطرح کرد. این که در مسیر امام پیوند بخوریم به قرآن. حالا عکس‌های زائران از مسیر و مشایه نشان می‌دهد این اربعین قرآنی محقق شده و مشت محکمی خواهد بود بر دهان هتاکان این کتاب مقدس.خبرخوب زائران اربعین از آن سوی مرزها برایمان این است که امسال موکب‌ها صفحاتی از قرآن را در اختیار زائران قرار می‌دهند تا در این مسیر نورانی آیات آسمانی‌اش را تلاوت کنند و حقانیت‌اش را به رخ کسانی بکشد که چشم‌شان از دیدن اسلام و مقدساتش ترسان است.


اربعین قرانی در مسیر نورانی

 

جامانده‌هایی که رسالتی دیگر دارند

اربعین اگر به هر دلیلی پایتان به موکب‌ها و مشایه نرسید، ماندید و به قول خودتان جامانده شدید، بدانید رسالت دیگری بر عهده شماست. حجت‌اسلام پناهیان می‌گوید:«کسانی که موفق نمی‌شوند به اربعین بروند می‌توانند دنباله‌ این ستاره دنباله‌دار باشند. می‌توانند در این کهکشان،ستاره‌ها و سیاره‌هایی باشند که این فاصله‌ها را پر کنند. بدرقه و استقبال یکی از کارها است و پیوند دادن همه کارها به اربعین یک زیبایی خاصی ایجاد می‌کند. این میعادگاه فقط برای کسانی که در کربلا حاضر می‌شوند نباشد! این میعادگاه را برای کلیه فعالیت‌هایمان در نظر بگیریم.»

*خوش خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول