اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

فارس من| افزایش سقف سن استخدامی، مطالبه دهه شصتی‌هاست

جمعی از کاربران با ثبت پویشی در سامانه فارس من خواستار افزایش شرط سنی آزمون‌های استخدامی شدند.

فارس من| افزایش سقف سن استخدامی، مطالبه دهه شصتی‌هاست

خبرگزاری فارس: فارس من؛ جمعی از کاربران با ثبت پویشی در سامانه فارس من خواستار افزایش سقف سنی آزمون‌های استخدامی شدند. طبق آخرین تغییرات در قانون استخدامی کشور، برای متقاضیان با مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد، حداقل ۲۰ و حداکثر ۴۰ سال درنظر گرفته شده است.

سردبیر پویش گفت: «من با داشتن لیسانس ادبیات، متقاضی آزمون استخدامی ابتدایی آموزش و پرورش بودم اما فقط به این دلیل که چندماه سنم بیشتر از شرط قانونی بود از استخدام جاماندم. درصورتی که من و هم‌نسلی‌هایم که بخش زیادی از جامعه را تشکیل می‌دهیم، به شدت به این کار نیاز داریم. در استان‌ما بازار کار وضعیت جالبی ندارد؛ برای یک دختر مجرد با سن بالا که وضعیت مالی ضعیفی دارد و در شهرستان محل زندگی خود بازار کاری نیست، تنها امیدی که برایش می‌ماند همین شغل دولتی است. خواهشمندیم برای حل این مسئله شرط سنی را حذف یا حداقل افزایش دهند.»

فاطمه آریافر از حامیان پویش نیز گفت: «من در استان فارس ساکن و به صورت قراردادی مشغول هستم. با توجه به اینکه چندسالی آزمون استخدامی آموزش و پرورش برگزار نشد و سن من بالا رفت، حالا دیگر برای من امکان شرکت در آزمون استخدامی با توجه به شرط سنی امکان‌پذیر نیست. بسیاری از دوستانم شرایطی مانند من دارند و ما از تبعات این اتفاق به شدت متاثر هستیم.»

فاطمه صادقی سردبیر پویشی مشابه نیز بیان کرد: «با توجه به اینکه در آزمون جدید استخدامی آموزش و پرورش (۱۴۰۲) شرایط سنی برای متقاضیان با مدرک کارشناسی از ۳۵ سال به ۴۰ افزایش پیدا کرده است و همچنین شرایط ویژه‌ای که برای متاهلین( یک سال اضافه به ازای هر فرزند) درنظر گرفته شده است؛ انتظار می‌رود تا جهت رعایت عدالت، شرط سنی متقاضیان دوره کارشناسی ارشد نیز افزایش پیدا کند.» 

شما نیز می‌توانید با امضاء و انتشار پویش، آن را حمایت کنید. در صورتیکه تعداد امضاءها به ۱۰۰۰ برسد پیگیری از مسئول مربوطه دستور کار فارس من قرار می‌گیرد.

پایان متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول