اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

بهره‌برداری از ۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن در زرندیه

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زرندیه گفت: ۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن همزمان با گرامیداشت هفته دولت در شهر زاویه از توابع شهرستان زرندیه به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از ۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن  در زرندیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، علی آرین مهر امروز در حاشیه بهره‌برداری از ۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن  در زرندیه گفت: این واحدهای مسکونی با زیربنای ۹۰ و متراژ ۱۵۳ مترمربع به صورت رایگان در اختیار متقاضی واجد شرایط قرار گرفته است.

وی افزود: برای ساخت این واحدهای مسکونی ۳ میلیارد ریال تسهیلات بانکی اختصاص‌یافته و ۵۰ درصد تخفیف نیز در خصوص هزینه‌های نقشه، جواز ساخت و نظارت اعمال‌شده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زرندیه با اشاره به اینکه تاکنون عملیات احداث ۵۸ واحد مسکونی در شهرهای مأمونیه، زاویه و پرندک آغاز شده است ادامه داد: این طرح‌ها شامل ۲۴ واحد در مأمونیه  شامل ۶ قطعه چهار واحدی، ۱۳ قطعه تک‌واحدی در زاویه و ۲۱ قطعه تک‌واحدی در پرندک بوده که با پیشرفت‌های متفاوت در حال احداث است.

آرین مهر اضافه کرد: بر اساس پایش متقاضیان استفاده از طرح نهضت ملی مسکن در حال حاضر تعداد ۲۰۰ نفر در شهر مأمونیه، ۶۴ نفر در پرندک و ۳ نفر در زاویه حائز بهره‌مندی از این طرح هستند و به‌زودی با تأمین اراضی مورد نیاز به سایر افراد برای ساخت مسکن تحویل داده می‌شود.

وی در خصوص اجرای طرح هادی در روستاها نیز اظهار کرد: تاکنون  طرح هادی برای ۶۵ روستای بالای ۲۰ خانوار تهیه و بیش از ۹۰۰۰ جلد سند مالکیت شهری و روستایی با همکاری  ثبت اسناد و املاک در این شهرستان صادر شده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زرندیه گفت: طرح هادی، مهمترین ابزار توسعه مناطق روستایی است و کالبد سکونتگاه‌های روستایی را در بخش‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مورد توجه ویژه قرار می‌دهد.

آرین مهر افزود: طرح هادی روستایی شامل ساماندهی و اصلاح بافت موجود روستا است و گستره آن نیز منازل و مناطق مسکونی، تجاری، کشاورزی و سایر نیازمندی‌های یک روستا را در آینده فرامی‌گیرد.

وی مدیریت اعتبارات بیش از ۲۸۴۰ فقره طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و ۱۴۵ فقره طرح ویژه مسکن محرومان،  جذب ۱۱۲۲ تن قیر رایگان جهت بهسازی معابر روستا‌یی،  احداث پروژه ۴۸ واحدی مسکن محرومان در شهر مأمونیه و مدیریت اعتبارات بازسازی بارندگی‌های فروردین ۹۸ به تعداد ۳۸۸ فقره را بخشی از عمده‌ترین فعالیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زرندیه عنوان کرد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زرندیه اظهار کرد: مدیریت جذب اعتبارات قرض‌الحسنه روستایی با اعتباری افزون بر ۶۷۲۰ میلیون ریال، ارائه خدمات فنی و پاسخ استعلام به تعداد بیش از ۲۰ هزار فقره،  زیرسازی و جدول‌گذاری اراضی ۹۹ ساله مسکن مهر شهر‌های زاویه و پرندک از دیگر اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زرندیه بشمار می‌رود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول