اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

استخدام نخبگان در دستگاه‌های اجرایی شفاف‌تر می‌شود

سید سلمان سیدافقهی، قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان از ایجاد تغییرات جدید در طرح استخدام نخبگان در دستگاه‌های اجرایی از سال آینده گفت.

استخدام نخبگان در دستگاه‌های اجرایی شفاف‌تر می‌شود

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، استخدام نخبگان در دستگاه‌های دولت یکی از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان است که تاکنون توانسته است هزار نفر از نخبگان را به دستگاه‌ها معرفی کند. این طرح در ابتدای اجرایی شدن با مشکلاتی مانند ظرفیت کم، شفاف نبودن و روند کند استخدام روبروست. با اینکه روح‌الله دهقانی، رئیس بنیاد ملی نخبگان، اضافه شدن 5 هزار ردیف استخدامی به این تعداد را در اواخر فصل بهار امسال اعلام کرد، اما فعلا فراخوانی برای آن ارسال نشده است.

سید سلمان سیدافقهی، قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان، در گفت‌وگوی خود در برنامه «فرامتن» شبکه افق از سامان‌دهی به اجرای این طرح و برنامه‌های جدید برای آن گفت. طبق اعلام وی قرار است شغل-محل‌هایی تعریف شود که متقاضیان برای آن‌ها اقدام کنند. 

سیدافقهی در این برنامه تشریح کرد: بنیاد ملی نخبگان به تناسب شغل با تخصص و سطح نخبگی فرد تأکید دارد. در واقع، صرف اشتغال فرد در دستگاه اجرایی هدف نیست، بلکه هدف اصلی قرارگیری فرد در نقطه اثرگذاری تخصصی است. به همین دلیل از سال آینده در این طرح شغل-محل تعریف می‌شود تا افراد متقاضی در یک فرایند شفاف از همان ابتدا برای شغلی مشخص در دستگاه مشخص اقدام کنند؛ البته در سال جاری نیز با مساعدت سازمان اداری استخدامی ۱۰۰۰ نفر از نخبگان در مسیر استخدام در دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: نکته مهم دیگر، پایش و نگهداشت فرد در دستگاه اجرایی است. بنیاد ملی نخبگان بعد از جذب همچنان فرایند اشتغال نخبه را رصد می‌کند تا فرد بر اساس توانمندی و قابلیت‌های نخبگی خود، در مسیر اثربخشی قرار داشته باشد.

 

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول