اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

پای درس آقا| پیاده‌روی اربعین نشان‌دهنده اوج گرفتن تفکر مبارزه در راه خداست

رهبری می‌فرمایند: این جمعیّتِ عظیمِ میلیونی از جاهای ‌مختلف دنیا، با وجود تهدیدهای ‌تروریستی‌ای که همیشه وجود داشته و امروز هم وجود دارد، یک پدیده‌ فوق‌العاده عظیمی است؛ این ‌نشان‌دهنده‌ اوج گرفتن همین تفکّر مبارزه‌ در راه خداست.

پای درس آقا| پیاده‌روی اربعین نشان‌دهنده اوج گرفتن تفکر مبارزه در راه خداست

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، در دنیای مدرن امروزه، کنش اجتماعی امری نادر و غریب است. اما با این اوصاف، راهپیمایی اربعین نشانگر این است که هنوز کنش اجتماعی آن هم از نوع دینی، همچنان زنده و پویا است. آنچه در ادامه می‌خوانید، سخنان رهبر معظم انقلاب درباره گردهمایی عظیم اربعین است.

نشانه اوج گرفتن تفکر مبارزه در راه خدا

راه‌پیمایی عظیمِ اربعین واقعاً یک پدیده است، یک پدیده‌ الهی است، یک پدیده‌ معنوی است. حقیقتاً قابل توصیف نیست؛ ‌مثل خیلی از این پدیده‌های مهمّ الهی، درست قابل تفسیر هم نیست؛ یعنی نمی‌شود این حادثه را تحلیل کرد. این‌جور این ‌جمعیّتِ عظیمِ میلیونی راه بیفتند، در ظرف چند سال این تحقّق پیدا کند، شکل پیدا کند! بله، در گذشته راه‌پیمایی بود، امّا این ‌خبرها نبود.

ما اطّلاع داریم که در ایّام مختلف، چه اربعین، چه غیر اربعین در خصوص اربعین یا بعضی اوقات دیگر طلّاب از ‌نجف و جاهای مختلف عراق حرکت می‌کردند می‌رفتند، جمعیّت‌های فراوانی هم بودند. امّا این جمعیّتِ عظیمِ میلیونی از جاهای ‌مختلف دنیا چند میلیون از ایران و میلیون‌ها از خود عراق و از کشورهای دیگر این حرکت عظیم، با وجود تهدیدهای ‌تروریستی‌ای که همیشه وجود داشته و امروز هم وجود دارد، یک پدیده‌ فوق‌العاده عظیمی است؛ خیلی مهم است. این ‌نشان‌دهنده‌ اوج گرفتن همین تفکّر مبارزه‌ در راه خدا و در راه اسلام و آمادگی عمومی و همگانی در این راه است. امیدواریم ‌که خداوند متعال برکت بدهد به این حرکت‌ها و برکت بدهد به مردم‌.‌۱۳۹۶/۰۸/۲۲

تجلی وحدت در اربعین دیدنی است

شما ملاحظه کردید در اربعین حسینی میلیون‌ها انسان در کنار هم قرار گرفتند؛ خود این حرکت عظیم یک جمعی از مسلمان‌ها البتّه مخصوص شیعه نبود، سنّی‌ها هم بودند که در دنیا انعکاس پیدا کرد، تعظیم کردند؛ تجلیل کردند؛ آن را بزرگ‌ترین ‌گردهمایی عالم به حساب آوردند؛ چه کسانی؟ آنهایی که دارند مسائل اسلامی را رصد می‌کنند‌.
من همین‌جا مناسب می‌دانم و لازم می‌دانم به‌مناسبت یاد از آن اجتماع عظیم، از دولت عراق، ملّت عراق، عشایر عراق که در این ‌آزمون بسیار مهم فداکاری کردند، خدمت کردند، کَرم و بزرگواری نشان دادند، تشکّر کنم.

حادثه‌ عجیبی بود حادثه‌ امسالِ ‌اربعین کربلا. این راه را دشمنان اسلام و دشمنان اهل‌بیت به خیال خود مسدود کرده بودند. ببینید چه حرکت عظیمی اتّفاق ‌افتاد! وقتی حتّی جسم‌ها در کنار هم قرار می‌گیرد، این‌جور انعکاس پیدا می‌کند. اگر ما با هم باشیم، کشورهای اسلامی، ملّت‌های ‌مسلمان سنّی و شیعه و فِرَق مختلف تسنّن و تشیّع با یکدیگر دل‌هایشان صاف باشد، نسبت به یکدیگر سوءظن نداشته باشند، ‌سوءنیّت نداشته باشند، به یکدیگر اهانت نکنند، ببینید در دنیا چه اتّفاقی خواهد افتاد؛ چه عزّتی برای اسلام درست خواهد شد! ‌وحدت؛ وحدت.‌ ۱۳۹۳/۱۰/۱۹

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول