اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پیشنهاد مالی ریاض به تشکیلات خودگردان، در ازای موافقت با عادی‌سازی

یک نشریه آمریکایی به نقل از مقامات سعودی گزارش داد که ریاض پیشنهاد از سرگیری کمک‌های مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین را داده تا حمایت آنها برای برقراری روابط دیپلماتیک رسمی با تل‌آویو را کسب کند.

پیشنهاد مالی ریاض به تشکیلات خودگردان، در ازای موافقت با عادی‌سازی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از گزارش‌ها درباره فشارهای آمریکا برای وادار کردن عربستان سعودی به امضای توافق عادی‌سازی روابط با رژیم موقت صهیونیستی، اکنون از تلاش ریاض برای راضی کردن تشکیلات خودگردان فلسطین با این امر خبر می‌رسد.

نشریه «وال استریت ژورنال» شامگاه سه‌شنبه به نقل از مقامات سعودی گزارش داد که ریاض پیشنهاد از سرگیری کمک‌های مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین را داده است تا حمایت سران فلسطینی برای برقراری روابط دیپلماتیک رسمی با تل‌آویو را کسب کند.

بر این اساس، عربستان سعودی امیدوار است که پیشنهاد حمایت مالی جدید - پس از قطع کمک‌های ریاض در سال ۲۰۲۱ - به این کشور کمک کند تا حمایت «محمود عباس» رئیس‌ تشکیلات خودگردان برای توافق عادی‌سازی روابط با رژیم تروریست صهیونیستی را به دست آورد.

این نشریه همچنین افزود که ریاض از سوی دیگر با این اقدام قصد دارد منتقدانی را که می‌گویند سعودی‌ها با عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها، موضوع فلسطین را رها کرده‌اند، ساکت کند.

طبق این گزارش، سران تشکیلات خودگردان فلسطین اکنون در حال بحث در مورد پذیرش پیشنهاد عربستان سعودی هستند و هفته آینده یک هیأت بلندپایه را برای گفتگو در مورد ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی به ریاض می‌فرستند.

وال‌استریت ژورنال همچنین افزود که ایده از سرگیری کمک‌ها به تشکیلات خودگردان برای اولین بار توسط «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی در دیدار با عباس در ماه آوریل مطرح شد.

پیش از این نیز منابع آمریکایی مدعی شده‌ بودند که دولت آمریکا گفته عادی‌سازی روابط تل‌آویو و ریاض مستلزم اعطای امتیازات قابل توجه به فلسطینی‌ها است. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول