اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

بدرقه زائران اربعین در ترمینال سلام+عکس

ترمینال سلام در فرودگاه امام خمینی (ره) میزبان زائران اربعین است و روزانه چندین پرواز به نجف و بغداد انجام می‌شود. در این ترمینال ضمن پذیرایی از زائران، آن‌ها را بدرقه می‌کنند.

بدرقه زائران اربعین در ترمینال سلام+عکس

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، ترمینال سلام فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) میعادگاه زائران اربعین است. جایی در بیش از ۳۰ کیلومتری تهران که عاشقان حسینی از آنجا به عراق مشرف می‌شوند تا به جمع زائران پیاده‌روی اربعین بپیوندند.

پارکینگ رایگان ترمینال سلام برای زائران اربعین

این روزها فرودگاه امام خمینی (ره) که بیش از ۶۵ درصد پروازهای اربعین را به خود اختصاص داده است، میزبان زائران حسینی است.

پارکینگ در این ترمینال تا بیستم شهریور رایگان است. این را ابتدای ورودی پارکینگ هم نوشته‌اند. پس از پارک خودروها به سمت ورودی که می‌روی، مه‌پاش‌هایی قرار گرفته تا از گرمای هوا بکاهد. اولین موکب هم پس از این مه‌پاش‌ها به زائران چای شیرین می‌دهد و با پخش مداحی از آن‌ها استقبال می‌کند.

همچنین در بخشی از ترمینال سلام تصاویری از شهدا همچون حاج قاسم به چشم می‌خورد که برخی زائران از موقعیت استفاده کرده و عکس یادگاری می‌اندازند.

زیارت اربعین به نیابت از شهدا

در ترمینال سلام موکب‌های پذیرایی از زائران پیش‌بینی شده که البته برخی در ساعاتی خاص فعال هستند. یکی چای می‌دهد و دیگری زائران را تشویق می‌کند تا به نیابت از شهدا در مسیر عاشقی قدم بردارند.

یکی از موکب‌ها که توجه بسیاری از زائران از پیر و جوان را به خود جلب کرده، موکب نائب شهدا است. مسؤول موکب می‌گوید: ما در مسیر پیاده‌روی اربعین موکب داشتیم که یک روز ابومهدی المهندس به موکب آمد و این اقدام را تحسین کرد. در آخر هم با بچه‌های موکب عکس یادگاری انداخت. آن زمان فکر نمی‌کردیم روزی خودش هم شهید شود و زائران به نیابت از او در ایام اربعین قدم بردارند.

دستخط شهید ابومهدی المهندس درباره زیارت نیابتی اربعین

در گوشه‌ای از این موکب دستخط شهید ابومهدی المهندس برای خادمان حسینی هم به چشم می‌خورد. بسیاری از زائران شهدایی همچون حاج قاسم و ابومهدی را برای زیارت به نیابت از شهدا انتخاب می‌کنند. برخی هم نام آرمان علی وردی را می‌آوردند و می‌گفتند: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند آرمان محبوب است دیگر.

پس از انتخاب شهید برای حرکت در مسیر اربعین، کارت‌هایی برای زائران صادر می‌شود تا روی کوله خود بچسبانند و نشان دهند در این مسیر به یاد شهدا هستند.

در کنار برپایی موکب‌های مختلف، برخی از زائران قبل از پرواز، سربندهای خود را می‌بستند و خود را برای سفری زیبا و البته معنوی آماده می‌کردند.

دریافت ارز اربعین در ترمینال سلام

یکی از نکات قابل توجه در ترمینال سلام، عرضه ارز اربعین بود که افراد می‌توانستند در باجه مستقر یکی از بانک‌های عامل اقدام به دریافت ارز اربعین کنند.

با توجه به محدودیت پروازها، حدود پنج درصد زائران اربعین به صورت هوایی عازم زیارت اربعین می‌شوند و بسیاری از طریق مرزهای زمینی به جمع زائران پیاده‌روی اربعین می‌پیوندند.

کاهش تأخیر پروازهای اربعین از فرودگاه امام

یکی از مسؤولان مستقر در ترمینال سلام با اشاره به کاهش تأخیر پروازهای اربعین می‌گوید: تاکنون پروازهای نجف با کاهش تأخیر نسبت به گذشته، روند خوبی را طی کنند.

در پایان حضور در ترمینال سلام هم نیروهای امنیتی و انتظامی زائران را بدرقه می‌کنند و قرآنی بالای سر آن‌ها قرار می‌دهند. برخی هم از اینکه همسفر کربلا نیستند و امکان تشرف به زیارت اربعین ندارند، بغضی کرده و با گفتن التماس دعا و ما را فراموش نکنید، دل‌های خود را روانه کربلا می‌کنند.

در ادامه تصاویری از حال و هوای اربعینی در ترمینال سلام فرودگاه امام (ه) را مشاهده کنید:

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول