اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تهیه نقشه راه پارک علم و فناوری مازندران

رئیس پارک علم و فناوری مازندران گفت: یکی ار کارهای اساسی طی دو سال گذشته تهیه نقشه راه پارک علم و فناوری با هدف توسعه زیست‌بوم استان بود که باید براساس این نقشه راه به فعالیت خود ادامه دهیم.

تهیه نقشه راه پارک علم و فناوری مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، قربانعلی نعمت‌زاده در گفت‌‌وگو با خبرنگاران به مناسبت هفته دولت با حضور در ستاد اطلاع‌رسانی هفته دولت با اشاره به عملکرد این سازمان در دولت سیزدهم، اظهار کرد: یکی ار کارهای اساسی طی دو سال گذشته تهیه نقشه راه پارک علم و فناوری با هدف توسعه زیست‌بوم استان بود که باید براساس این نقشه راه به فعالیت خود ادامه دهیم.

وی افزود: توسعه مراکز رشد ازجمله وظایف پارک علم و فناوری مازندران است که طی دو سال گذشته سه مرکز رشد در چالوس، قائمشهر و کلاردشت را افتتاح کردیم و دو مرکز رشد را امسال در دستور کار داریم.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با اشاره به وجود ۸۰ شرکت پیش‌رو و ۲۲۹ شرکت درحال رشد و ۵۱ شرکت رشدیافته در استان، گفت: همچنین ۱۰ شرکت در بحث خدمات تجاری‌سازی، ۳۲ شرکت در زمینه محصولات پیشرفته سایر حوزه‌ها و ۱۸ شرکت در حوزه داروسازی و تجهیزات پزشکی و ۴۲ شرکت در زمینه تجهیزات و ماشین‌آلات پیشرفته فعالیت دارند.

نعمت‌زاده ادامه داد: ۵۹ شرکت در زمینه فناوری اطلاعات و ۵۳ شرکت در زمینه برق و الکترونیک و ۵۵ شرکت در زمینه فناوری‌های زیستی، کشاورزی و صنایع هم فعال هستند.

وی تصریح کرد: طی دو سال گذشته تعداد شرکت‌های پارک علم و فناوری از ۲۲۶ با رشد ۳۶ درصدی به ۳۰۸ شرکت رسید.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران  با اعلام اینکه درحال حاضر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان از ۹۶ به ۱۳۲ شرکت رسید، اظهار کرد: در بحث فضای فیزیکی هم طی دو سال گذشته از ۱۰هزار و ۳۰۰ مترمربع به ۱۷هزار و ۱۹۰ مترمربع رسید.

نعمت‌زاده درباره حجم صادرات شرکت‌های فناور، بیان کرد: حدود ۵میلیون دلار در سال ۱۴۰۰ داشتیم که در سال ۱۴۰۱ با رشد ۲۵درصدی به ۶ میلیون و ۲۹هزار دلار ارتقا پیدا کرد.

وی اظهار کرد: در راستای فعالیت‌های بین‌المللی دفتر تجاری در کشور عمان راه‌اندازی کردیم که زمینه بسیار خوبی در راستای توسعه صادرات است که این مهم را با کشورهای شمالی به ویژه با کشورهای حاشیه دریای خزر داریم.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران ادامه داد: قرار شد شبکه نوآوری کاسپین در اجلاس پارک‌های علم و فناوری داشته باشیم که درحال دریافت مجوزهای لازم هستیم.

نعمت‌زاده افزود: فعالیت‌های برون مرزی را به‌خوبی آغاز کردیم که امیدواریم سهم بسیار بزرگی در عرصه تجارت بین‌الملل داشته باشد.

وی به راه‌اندازی خانه خلاق در شهرهای تنکابن، ساری و بابلسر اشاره کرد و گفت: رویداد تانا هم اتفاق خوبی بود به‌عنوان خلاق واسط با ظرفیت حل مشکلات کارخانجات سطح استان داشتند که ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای رفع مشکلات قرارداد ببندیم.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با بیان اینکه بیش از ۴هزار نفر عضو پارک علم و فناوری استان هستند، اضافه کرد: بحث دستیار فناوری از نکات بسیار خوبی بود که ازظرفیت افراد نخبه استفاده شده است.

نعمت‌زاده با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱، ۲۱۶ دانشجو در طرح همیار دستاور ثبت‌نام کردند که ۶۸ دانشجو جذب شدند، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ نیز ۱۹۱ دانشجو ثبت‌نام کردند که ۴۰ شرکت هم برای جذب دانشجویان اعلام آمادگی کردند که از این تعداد ۱۶ نفر جذب شدند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول