اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

انصارالله: کشورهای همسایه به اراده ملت نیجر احترام بگذارند

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن بر حمایت از اراده ملت نیجر و مخالفت با هر گونه دخالت نظامی خارجی در این کشور تأکید کرد.

انصارالله: کشورهای همسایه به اراده ملت نیجر احترام بگذارند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در بیانیه‌ای ضمن حمایت از اراده ملت نیجر، از کشورهای همسایه خواست تا به اراده ملت این کشور احترام بگذارند.

کودتای فرماندهان گروه نظامی موسوم به «شورای ملی حفاظت از میهن» در نیجر، در ۲۶ جولای (۲۰۲۳) بدون شلیک حتی یک گلوله، رقم خورد و یک روز بعد، فرماندهان نظامی عضو این شورا از طریق تلویزیون رسمی کشور، اعلام کردند که قدرت را به دست گرفته‌اند.

در جریان این کودتا، «محمد بازوم» رئیس‌جمهور خلع و در مقر ریاست‌جمهوری تحت بازداشت قرار گرفت، تمام مرزهای کشور بسته شد، پارلمان و دولت منحل و قانون اساسی به دلیل «بدتر شدن وضعیت امنیتی و بحران اجتماعی و اقتصادی کشور»، تعلیق و  نخست‌وزیر جدید انتخاب شد.

بنابر گزارش وبگاه «المسیرة»، دفتر سیاسی انصارالله یمن همچنین بر مخالفت با هر گونه مداخله نظامی خارجی علیه نیجر و ملت آن که خواهان حاکمیت و استقلال است، تأکید کرد.

«ضیف الله الشامی» سخنگوی دولت نجات ملی یمن نیز بر همبستگی با این کشور و حمایت از اعتراضات مردمی علیه دولت بازوم تأکید کرد و از کشورهای غربی از جمله آمریکا و فرانسه خواست تا در امور داخلی نیجر دخالت نکنند و به اراده ملت آن در تعیین سرنوشت خود احترام بگذارند.

شورای نظامی نیجر، تحت فرماندهی ژنرال «عبدالرحمن چیانی»، فرانسه، قدرت استعماری سابق در این کشور را متهم کرده که می خواهد برای بازگرداندن بازوم به قدرت، به مداخله نظامی روی آورد.

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول