اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

جوکار: با اساتیدی که خارج از قانون و قوانین دانشگاه عمل کردند باید برخورد شود

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به قطع همکاری برخی دانشگاهها با اساتیدی که در اغتشاشات از آن حمایت می کردند، گفت: با اساتیدی که خارج از قانون و قوانین دانشگاه عمل کردند، باید برخورد شود.

جوکار:  با اساتیدی که خارج از قانون و قوانین دانشگاه عمل کردند باید برخورد شود

 محمد صالح جوکار نماینده یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران توانای خبرگزاری فارس با اشاره به قطع همکاری برخی دانشگاهها با اساتیدی که حامی اغتشاشات و اغتشاشگران بودند،گفت: امروز هر کس در هر جایگاهی که قرار دارد، فرقی ندارد که استاد دانشگاه باشد یا معلم، کارمند و یا دارای هر سمتی باشد و در هر دستگاه و نهادی مشغول بکار باشد، اگر خلاف موارد قانونی حوزه مأموریتی، فعالیت کند، قطعاً باید با وی برخورد شود.

وی با بیان اینکه جایگاه و مقام افراد موجه کننده رفتار خلاف قانون آن‌ها نیست، افزود: اگر یک فرد در یک جایگاه بالا باشد، نباید فکر کند که این جایگاه موجب این می‌شود تا وی بتواند منافع عمومی، ملی و حتی جان عده‌ای از مردم را به خطر بیندازد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از جزئیات قطع همکاری دانشگاهها با برخی از اساتید حامی اغتشاشات بی‌اطلاعم، افزود: طبق شرایط و ضوابط موجود کشور اساتید دانشگاهها باید چهار چوب قوانین عمل کنند؛ اگر چهار چوب فعالیت آن‌ها خلاف عملکرد دستگاه بوده، باید با آنها برخورد شود.

جوکار با تاکید بر اینکه در اغتشاشات سال گذشته برخی افرادی که نشان دار بودند مانند سلبریتی‌ها، ماموریت داشتند تا ثبات جامعه را بهم بریزند، تصریح کرد: اینها یقیناً با کسانی که در میدان به طور نا‌آگاهانه وارد شده بودند تفاوت دارند و از نظر جرمی که انجام داده‌اند؛ رسیدگی آن‌ها کاملاً متفاوت است. باید دید میزان مشارکت و تاثیر‌گداری آن‌ها چقدر بوده است؟

وی با بیان اینکه امروز روز امید دادن به مردم است و ما باید از نا‌امیدی جلوگیری کنیم و دید ما باید به آینده باشد، افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند: « امید مهم‌ترین ابزار پیشرفت است و دشمن روی این متمرکز شده؛ دشمن از همه‌ی توان دارد استفاده میکند برای القای ناامیدی، ‌برای القای بن‌بست. ‌یک جوانی هم که با مسائل دنیا آشنا نیست، گاهی می‌بینید تحت تأثیر قرار میگیرد، او هم مأیوس میشود؛ ‌وقتی مأیوس شد، کار نمیکند. پیشرفت احتیاج دارد به امید. دشمن روی امید ملّت ایران متمرکز است.» باید به جامعه امید بدهیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که در این شرایط کشور سعی بر نا‌امید کردن مردم دارند؛ یقیناً از ملت و دوستداران آن‌ها نیستند و به نوعی قصد دارند نا‌امیدی را در جامعه تزریق کنند و یقیناً مردم ما هوشیار و امیدوار هستند و این افراد را می‌شناسند و توجه‌ای به این افراد ندارند.

جوکارخاطر نشان کرد: دستگاه قضایی و مراجع مرتبط باید ورود کند و با تمام کسانی که قصور کردند و منافع ملی و عمومی را به خطر انداختند، برخورد قاطع کند.

اخیرا برخی از دانشگاهها با تعدادی از اساتیدی که در ایام اغتشاشات سال گذشته، از اغتشاشگران حمایت می کردند و با توئیت های خود فضای جامعه را ملتهب می کردند، قطع همکاری شد. ضمن اینکه برخی از این اساتید حتی نسبت به ادامه همکاری خود با دانشگاهها اقدامات قانونی و اداری را انجام ندادند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول