اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

وزیر کشور از توسعه ظرفیت مس خبر داد

وزیر کشور گفت: مس یکی از اولویت‌های مهم اقتصادی دولت است زیرا ظرفیت بزرگی‌ست و برنامه توسعه آن به طور جدی در دستور کار بوده و منابع درآمدی ارزشمندی در مس می‌تواند استحصال شود.

وزیر کشور از توسعه ظرفیت مس خبر داد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد وحیدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مس سرچشمه تقریبا ۷۰ درصد کلونی مس فعال کشور را به خود اختصاص داده است و بزرگترین معدن سرباز مس تلقی می‌شود و ظرفیت اقتصادی بسیار بزرگی‌ست.

وی ادامه داد: مس سرچشمه حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون تن در سال استخراج  دارد و این ظرفیت در طرح‌های آینده باید به چند برابر توسعه پیدا کند.

وزیر کشور عنوان کرد:  ظرفیت کاتدی مس سرچشمه نیز ظرفیت بسیار مهم دیگری  است که با پایین دستش می‌تواند ارزش افزوده فراوانی داشته باشد.

وحیدی همچنین تصریح کرد: مواد همراه این خاک هم بسیار ارزشمند است و  استحصال این مواد هم می‌تواند ظرفیت اقتصادی مهم دیگری باشد که  همه اینها  از سرچشمه ظرفیت بزرگی می سازد که نقش بزرگی در اقتصاد ایران ایفا می‌کند.

وی افزود: با توجه به نقشی که فولاد در دنیا دارد، مس می تواند جایگاه ارزشمند و بزرگی برای اقتصاد آینده ایران باشد.

وزیر کشور از زمینه‌های توسعه و کشفیات جدید در مس سرچشمه سخن به‌میان آورد و ابراز داشت: بر اساس گزارش‌هایی که دوستان می‌دهند در مس سرچشمه ۹.۲ میلیارد تن ذخایر شناسایی شده که ظرفیت ارزشمندی است و با به میدان آوردن ۴ میلیارد تن دیگر که هنوز روی آن کار نشده می‌تواند ظرفیت‌سازی بزرگی باشد.

وحیدی اظهار کرد:  یکی از کارهای خوبی که می‌توانست در مس سرچشمه صورت گیرد این بود که شرکت‌های مختلفی بتوانند در اینجا فعال باشند و بخش‌هایی از کار را بر عهده بگیرند یکی از این شرکت‌ها که آمده است، شهرداری رفسنجان است که ابتکار به خرج داده و فعالیتهایی را برعهده گرفته است که می تواند درآمد خوبی برای شهرداری و شهر باشد.

وی عنوان کرد: شهرداری رفسنجان می‌تواند بخشی از ظرفیت‌های خودش را که مورد استفاده نیست به اینجا بیاورد و درآمدهایی برای ساخت شهر و توسعه شهرسازی در  رفسنجان داشته باشد.

وزیر کشور درباره اولویت‌های متعدد اقتصادی دولت اظهار داشت: مس یکی از اولویت‌های مهم اقتصادی دولت است زیرا مس یک ظرفیت بزرگی‌ست و برنامه توسعه آن به طور جدی در دستور کار  هست و منابع درآمدی ارزشمندی در مس می‌تواند استحصال شود.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول