اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

خروج پرحجم و روان زائران از مرز خسروی

استاندار کرمانشاه با حضور در مرز بین‌المللی خسروی سپس منذریه عراق(همجوار مرز خسروی) از بخش‌های مختلف این مرزها بازدید و دستورات لازم برای تسهیل تردد و میزبانی شایسته از زائران اربعین حسینی صادر کرد.

خروج پرحجم و روان زائران از مرز خسروی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مرز خسروی نزدیک‌ترین مرز جمهوری اسلامی ایران به کربلای معلی است که زیرساخت‌ها و امکانات مناسب مرز خسروی سبب تسهیل تردد مرز خسروی شده است.

استاندار کرمانشاه یکشنبه شب با حضور در مرز بین‌المللی خسروی سپس منذریه عراق(همجوار مرز خسروی) از بخش‌های مختلف این مرزها بازدید و دستورات لازم برای تسهیل تردد و میزبانی شایسته از زائران اربعین حسینی صادر کرد.

در این بازدید ۶ ساعته که شعبانی جانشین ستاد اربعین استان، فرماندار قصرشیرین و جمعی از مسؤولان استان هم حضور داشتند، صحرایی پس از خداقوت به خدمت‌رسانان در مرز خسروی، با جمع زیادی از زائران و موکب‌داران اربعین گفت‌وگو، نظر آنان را درباره خدمات مرز خسروی جویا و پیگیر رفع دغدغه‌های موجود شد.

هماهنگی‌های داخلی با کشور عراق برای تسریع در عبور زائران از مرز منذریه، تسهیل خدمت‌رسانی آسان و مناسب موکب‌داران در این مرز و آسان‌سازی تردد مواکب از این مسیر از جمله درخواست‌های مطرح شده بود که استاندار کرمانشاه پیگیر حل آن‌ها شد.

با توجه به میزبانی و زیرساخت‌های مناسب مرز بین‌المللی خسروی، روز به روز به صورت تصاعدی بر جمعیت زائرانی که این مرز را برای رفتن به کربلا ترجیح می‌دهند، افزوده می‌شود.

نجفی، فرماندار قصرشیرین به وجود ۵۸ گیت گذرنامه در ورودی پایانه مرزی مرز خسروی اشاره و اظهار کرد: همه امکانات در شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی برای خروج پرحجم و روان آماده است، مواکب دولتی مردمی پای کار هستند.

وی از افزایش وسعت سایبان‌های مرز به ۱۲ هزار مترمربع و تجهیز آن‌ها به مه‌پاش و خنک کننده سخن گفت و افزود: آبسردکن، یخ‌ساز و دو اتاق سرد در سمت چپ و راست در نقطه صفر مرزی در خدمت زوار است.

فرماندار قصرشیرین خاطرنشان کرد: بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه و قرارگاه منطقه ارتش و همچنین علوم پزشکی با تمام امکانات در اختیاز زائران است.

وی اضافه کرد: همه امکانات و تجهیزات برای سفری خوب در این مرز آماده است و از نکات بسیار مثبت پایانه مرزی خسروی نزدیکی گذرنامه ایران به عراق است که از آنجا به وسیله اتوبوس‌ها  با ترمینال منذریه منتقل می‌شوند.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول