اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

فارس من| فلاحی: توجیه نکردن نحوه محاسبه تراز کنکور سبب اعتراض دانش آموزان شده است

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه ما باید پیش از کنکور نحوه محاسبه تراز را توجیه و زیرساخت‌هایش را کامل و سپس آن را اجرایی می‌کردیم، گفت: توجیه نکردن نحوه محاسبه تراز کنکور سبب اعتراض دانش‌آموزان شده است.

فارس من| فلاحی: توجیه نکردن نحوه محاسبه تراز کنکور سبب اعتراض دانش آموزان شده است

به گزارش باشگاه خبرنگاران توانای خبرگزاری فارس، دانش آموزان کنکوری با ثبت پویشی در سامانه تعاملی فارس من از نحوه محاسبه تراز در کنکور ۱۴۰۲ گله‌مند بوده و خواستار بازنگری مجدد نمرات سوابق تحصیلی هستند بگونه‌ای که عنوان کرده‌اند: «سازمان سنجش و آموزش کشور و وزارت آموزش و پرورش، تحت عنوان هم ترازی نمرات سوابق تحصیلی در سال‌های مختلف، برای نمرات امتحان نهایی سال‌های قبل از ۱۴۰۲ ارزش کمتری قائل شده‌اند و به طور مثال برای دانش‌آموزی که در سال ۹۸، نمره درسی را ۲۰ گرفته نسبت به فردی که در سال ۱۴۰۲ نمره آن درس را ۲۰ شده، تراز کم تری قائل شده است.»

احمد حسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه توانا خبرگزاری فارس در این خصوص گفت: «این موضوع در جلسه کمیسیون و با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور چند ساعتی مورد بررسی قرار گرفت. بسیاری از اعضای کمیسیون با مصوبه شورای عالی انقلاب مخالف بوده و نظر آنها مبتنی بر عدم اجرای مصوبه است لذا اصلاحیه‌ای آماده کرده که در دستور کار صحن مجلس و در نوبت بررسی قرار دارد و این امکان وجود دارد که تغییراتی در مصوبه ایجاد شود.»

 وی با بیان اینکه در این دوره در تصحیح و طراحی سؤالات کیفیت، دقت و سخت‌گیری‌های بسیاری صورت گرفته است، افزود: «دست اشخاص در موضوع تصحیح و طراحی سؤالات باز نبوده و این سبب آن شد که اوراق امتحانی امسال، دقیق‌تر محاسبه شده است.بنابراین اکنون که مطالبه کنکوری‌ها این بوده که چرا تأثیر نمره‌ها در سال ۱۴۰۲ بیشتر از سال‌های گذشته است، به این دلیل بوده که کیفیت نمره‌ها بالاتر رفته است.»

نماینده همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اینکه تنها مشکل و نقص کار  توجیه نکردن دانش‌آموزان از جانب آموزش و پرورش است، تصریح کرد: «بسیاری از دانش آموزان در اعتراض نسبت به این موضوع می‌گفتند که ما آزمون مجدد برای ترمیم معدل می‌دادیم درصورتیکه ما باید پیش از کنکور این مسئله را توجیه و زیرساخت هایش را کامل و سپس آن را اجرایی می‌کردیم. بنابراین مشکل ما این است که می‌گوییم اجرا کنیم تا بعد متوجه اشکالات آن شویم.»

وی با اعلام اینکه ۴۵ هزار اعتراض نسبت به محاسبه تراز وجود داشته که آموزش و پرورش در حال رسیدگی به این موضوع است، بیان می‌کند: «در مصاحبه با خانه ملت به نقل از آموزش و پرورش این نوع ارزیابی را عادلانه مطرح کرده‌ام در حالیکه الان ارزیابی که در نتایج کنکور صورت می‌گیرد ارزیابی نهایی و کاملی نیست زیرا ممکن است این نوع محاسبه برای عده‌ای اعتراض به همراه داشته باشد.»

فلاحی با بیان اینکه بنابر گزارش آموزش و پرورش بسیاری از پذیرفته شدگان کنکور از مناطق محروم  و مدارس دولتی کشور هستند، تأکید می‌کند: «نگاه آموزش و پرورش در این شیوه برگزاری کنکور این است که جایگاهش تازه دیده شده و کیفیت سنجش دانش آموزان نیز بالاتر رفته است بنابراین باید گفت آرمان و نگاه مطلوب آموزش و پرورش در حذف کنکور بوده است.»

این درحالی است که؛ اخیرا رضا مرادصحرایی، وزیر آموزش و پرورش در نشست با شورای آموزش و پرورش لرستان گفته است: «سرنوشت کنکور را قانون تعیین می کند، در حال حاضر کنکور به این صورت شده که کنکور هست، اما ضریب تاثیر قطعی امتحانات دوره متوسطه بیشتر می‌شود.»

لازم به ذکر است؛ به گفته سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، نتیجه نهایی کنکور در ۳۱ شهریور ماه مشخص خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول