اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

هشدار زرد هواشناسی برای البرز

مدیرکل مدیریت بحران استان البرز اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار زرد هواشناسی، احتمال وزش باد شدید و گرد و خاک، در پاره ای نقاط رگبار و رعد و برق در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی وجود دارد.

هشدار زرد هواشناسی برای البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مهدی مهرور، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز، گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از گذر موج ناپایدار سطوح میانی از سه شنبه تا چهارشنبه از منطقه البرز مرکزی می‌باشد که به موجب آن با فعالیت محلی و نقطه ای آن در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی رگبار و رعد و برق و برای سایر نقاط ( نیمه جنوبی استان ) وزش باد نسبتا شدید به همراه گرد و غبار و کاهش موقت کیفیت هوا به شرح زیر پیش بینی می‌شود.

وی در خصوص نوع مخاطره، اضافه کرد: وزش باد نسبتا شدید، گرد و خاک ارتفاعات رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه منطقه مرکزی البرز محل پیش بینی مخاطره است، ادامه داد: با این تفاسیر از روز سه‌شنبه تا چهارشنبه این روند ادامه دار خواهد بود.

وی یادآور شد: اثرمخاطره، آسیب به سازه‌های موقت و سست، تابلوهای تبلیغاتی و شکسته شدن درختان به دلیل وزش باد شدید و لحظه ای ، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا ، اختلال در تردد و رانش سنگ در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی است.

مهرور خطاب به جامعه هدف، اظهار کرد: توصیه می‌شود افراد از استحکام موقت و سست و رعایت نکات ایمنی در فعالیت‌های عمرانی اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: افراد آسیب پذیر شامل سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی از حضور بلند مدت در فضای باز و سطح شهر خودداری نمایند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز در پایان به اهمیت احتیاط در توقف و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل های فصلی و دامنه کوه ها تاکید کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول