اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

افتتاح همزمان ۴ هزار و ۲۹۰ واحد مسکن در مازندران

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از افتتاح ۴ هزار و ۲۹۰ واحد مسکن همزمان با سراسر کشور در مازندران خبر داد.

افتتاح همزمان ۴ هزار و ۲۹۰ واحد مسکن در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر ، دیوسالار مدیرکل راه و شهرسازی مازندران ظهر امروز در مراسم استانی افتتاح پروژه‌های مسکن مازندران در محل پروژه فاز ۲ مسکن مهر رامسر اظهار کرد: همزمان با هفته دولت، با حضور رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی، ۱۰۱ هزار و ۲۷۸ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور افتتاح شد که سهم استان مازندران ۴ هزار و ۲۹۰ واحد مسکونی است.

وی تصریح کرد: افتتاح‌های مسکن در هفته دولت شامل واحدهای مسکونی نوسازی شده در بافت‌های فرسوده، خود مالکی، مسکن روستایی و مسکن‌های حمایتی دولت و واحدهای باقی مانده مسکن مهر است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران تصریح کرد: امروز به صورت همزمان هزار و ۸۶ واحد مسکن مهر، هزار و ۸۲۶ واحد مسکن خودمالک، ۳۴۹ واحد مسکن بازآفرینی، هزار و ۲۹ واحد مسکن روستایی به بهره‌برداری رسید.

این مسؤول ادامه داد: هزار و ۸۳۶ واحد مسکن در شهرهای آمل، خنارآباد ساری، محمودآباد، رویان و شیرگاه در طرح نهضت ملی مسکن در زمینی به مساحت حدود ۱۱ هکتار در هفته دولت کلنگ‌زنی می‌شود.

 وی افزود: سهم استان از طرح نهضت ملی مسکن، ۱۵۵ هزار واحد بوده که باید در قالب مسکن حمایتی، خودمالکی، بافت فرسوده و مسکن روستایی در طول چهار سال ( تا سال ۱۴۰۴) ساخته شود.

دیوسالار گفت: در طرح حمایتی، دولت زمین لازم را به صورت رایگان و اجاره ۹۹ ساله در اختیار قرار می‌دهد و بخش از هزینه‌های ساخت توسط متقاضی و بخش دیگر از طریق دریافت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: برای ساخت بیش از ۱۵۵ هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان، هزار و ۵۵۰ هزار هکتار زمین نیاز است که حدود ۹۰۰ هکتار آن شناسایی شد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول