اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

روسیه: مبادله کالا و تسویه مالی با گروه بریکس بهتر از کشورهای غربی انجام می‌شود

وزیر دارایی روسیه با تاکید بر اینکه امروز جهت‌گیری بسیاری از کشورها از سمت غرب به شرق تغییر کرده است، گفت که بریکس جامعه‌ای از کشورهای دوست با هدف بهبود شرایط مردم است.

روسیه: مبادله کالا و تسویه مالی با گروه بریکس بهتر از کشورهای غربی انجام می‌شود

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از روسیا الیوم، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه شامگاه شنبه در اظهاراتی تلویزیونی گفت: روسیه در چارچوب گروه بریکس در حل مشکلات به ویژه مشکلات مربوط به مبادله کالا و تسویه‌ها که حل آن با کشورهای غربی دشوار است، موفق است.

وزیر دارایی روسیه افزود: ما در حل مشکلات مبادلات کالایی و تسویه حساب (با کشورهای بریکس) موفق بوده‌ایم. همه آن وظایفی که امروز حل آن با تعدادی از کشورها بخصوص کشورهای غربی دشوار است.

وی با بیان اینکه کشورهای بریکس به شرکای اصلی اقتصادی روسیه تبدیل شده‌اند، گفت: امروز جهت‌گیری‌ها از سمت غرب به شرق تغییر کرده است به کشورهایی که به شرکای اصلی تجاری ما تبدیل شده‌اند و همه آنها اعضای بریکس هستند.

سیلوانوف تاکید کرد: بریکس جامعه ای از کشورهای دوست است که هدف آن بهبود شرایط مردم و توسعه بیشتر پتانسیل‌های اقتصادی بر مبنای غیر سیاسی و بر اساس منافع متقابل کشورها است.

شهر ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی از ۲۲ تا ۲۴ آگوست(۳۱ مرداد تا ۲ شهریور ۱۴۰۲) میزبان پانزدهمین اجلاس سران بریکس بود که در آن اجلاس موضوع پذیرش اعضای جدید و تدوین یک برنامه اقتصادی، تجاری و مالی برای این بلوک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گروه بریکس در اجلاس خود از شش کشور برای پیوستن به آن دعوت کرد که در این فهرست سه کشور عربی یعنی عربستان سعودی، امارات و مصر حضور داشتند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول