اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کشته شدن خلبان زبده اوکراینی در سانحه برخورد 2 جت آموزشی

نیروی هوایی اوکراین تایید کرد 2 جت آموزشی این کشور در منطقه «ژیتومیر» باهم برخورد کردند و در این سانحه یکی از خلبانان زبده اوکراینی کشته شد.

کشته شدن خلبان زبده اوکراینی در سانحه برخورد 2 جت آموزشی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروی هوایی اوکراین غروب شنبه به وقت تهران تایید کرد که دو جت آموزشی «ال-۳۹» این کشور حین پرواز در منطقه «ژیتومیر» با هم برخورد کردند و در این سانحه یکی از خلبانان زبده اوکراینی کشته شد.

به گزارش منابع خبری، نیروی هوایی اوکراین تایید کرد که این سانحه روز جمعه در جریان تمرینات آموزشی رخ داد و طی آن سه خلبان نیروهای مسلح اوکراین کشته شدند. مقامات اوکراینی اعلام کرده‌اند که در حال بررسی علت این سانحه هستند.

وبگاه اوکراینی «پراودا» نیز گزارش کرد که در بین کشته شدگان نام یک خلبان سرشناس مشاهده می‌شود. خلبان «آندری پیلشیکوف» خلبان جنگنده «میگ-۲۹» از آغاز جنگ با روسیه حضور داشت و بارها  در مصاحبه با رسانه‌های بین‌المللی از غرب خواسته بود به اوکراین جنگنده «اف-۱۶» بدهند.

 

تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که ممکن است نقض قوانین پرواز یا نقض آمادگی عوامل فنی باعث این سانحه هوایی شده باشد و طبق ماده ۴۱۶ قانون کیفری اوکراین، این جرم برای مسببان آن تا ۱۵ سال زندان دارد.

این سانحه برای نیروی هوایی اوکراین درگیر در جنگ در حالی رخ داده که به شدت درگیر تقابل با نیروی هوایی روسیه است. سخنگوی نیروی هوایی اوکراین به تازگی  گفت که برای جایگزینی جنگنده‌های قدیمی و کسب برتری هوایی بر روسیه، این کشور به ۱۲۸ جنگنده نیاز دارد.

«یوری ایحنات» سخنگوی فرماندهی نیروی هوایی اوکراین گفت: «ما به ۱۲۸ جنگنده برای جایگزینی ناوگان هواپیماهای قدیمی نیاز داریم.»

او گفت اگر ۴۲ جنگنده از سوی هلند و دانمارک به اوکراین تحویل داده شود، این برابربا چهارگردان پروازی است. وی افزود که بیش از ۱۰۰ جنگنده برای فرودگاه‌های مختلف نیاز است تا به چالش‌های مختلف پاسخ دهند و به اهداف مختلف روسیه حمله کنند.

هلند و دانمارک به تازگیه متعهد شدند ۴۲ فروند جنگنده «اف-۱۶» به اوکراین ارسال کنند. این کشورمدتهاست که برای برخورداری از دفاع هوایی برابر حملات هوایی روسیه به دنبال جنگنده است(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول