اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مردم سوریه نظامیان آمریکایی را فراری دادند+فیلم

شماری از مردم سوریه با حمایت نیروهای ارتش این کشور یک کاروان نظامی آمریکا را فراری دادند و پرچم‌های آن‌ها را به آتش کشیدند.

مردم سوریه نظامیان آمریکایی را فراری دادند+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ساکنان روستای «حامو» در شمال شرق سوریه، امروز (شنبه)، مانع از ورود کاروان نظامی ارتش آمریکا به روستایشان شدند.

خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از منابع محلی در استان حسکه (شمال شرق سوریه) خبر داد شماری از شهروندان سوری از جمله چند کودک با کمک نیروهای ارتش سوریه در یک ایست‌بازرسی با سنگ به یک کاروان آمریکا حمله کردند و به آن‌ها اجازه ورود به روستایشان را ندادند.

طبق این گزارش، ۴ خودروی زرهی آمریکایی که قصد ورود به روستای یادشده را داشتند با مقاومت مردم سوریه مواجه می‌شوند و عقب‌نشینی می‌کنند.

منابع محلی همچنین خبر دادند که ساکنان محلی پس وادار کردن نظامیان آمریکایی به عقب‌نشینی، پرچم‌های نصب شده روی خودروهای زرهی را از جا کندند و آن‌ها را به آتش کشیدند.

اشغالگران آمریکایی که مناطق نفت‌خیز سوریه را تحت اشغال دارند، به صورت روزانه، هزاران بشکه نفت خام این کشور را از طریق گذرگاه‌هایی غیرقانونی به کردستان عراق و ترکیه قاچاق می‌کنند. دمشق بارها به این دزدی آمریکا اعتراض کرده است.  

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق ‌آمریکا پیشتر در اظهاراتی به صراحت گفته بود که نیروهای آمریکایی برای استفاده از چاه‌های نفت در سوریه، حضور دارند. با این حال، مسئولان و رسانه‌های آمریکا مدعی مبارزه با داعش هستند. 

دولت سوریه بارها با ارائه مدارک مستند سرقت نفت این کشور توسط آمریکا را فاش کرده است. دمشق همواره اعلام کرده که آمریکا پس از سرقت نفت سوریه آن‌ را از گذرگاه‌های غیرقانونی در شرق سوریه به پایگاه‌های خود در شمال عراق قاچاق می‌کند و به فروش می‌رساند.

 

 

 

 

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول