اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

اتصال تمام روستاهای استان قزوین به اینترنت پرسرعت تا پایان امسال

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: از مجموع 701 روستای بالای 20 خانوار استان، تاکنون 639 روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند که 72 روستا در دولت سیزدهم انجام شده و 62 روستای باقیمانده نیز با سرعت و جدیت تا پایان سال جاری تکمیل و به اینترنت پرسرعت تجهیز می شوند.

اتصال تمام روستاهای استان قزوین به اینترنت پرسرعت تا پایان امسال

حجت اله امینی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین از بهره برداری طرح های ارتباطی در هفته دولت خبر داد و اظهار کرد: طرح های فیبر نوری روستایی، توسعه و ارتقاء تکنولوژی ارتباطات شهری و روستایی، افزایش باجه های پست بانک در مناطق استان و... از جمله طرح هایی است که به پایان رسیده و آماده بهره برداری می باشد که در جهت تحقق اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و توزیع عادلانه امکانات است.

وی افزود: فیبر نوری روستایی در مسیر کوهین به طارم سفلی به طول 126 کیلومتر توسط مخابرات منطقه قزوین و از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی(USO) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با اعتباری بالغ بر 230 میلیارد ریال انجام شده است. با اتمام این طرح بخش زیادی از روستاهای منطقه طارم سفلی با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و از طریق فیبر نوری به سایت های ارتباطی متصل می شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین ادامه داد: فیبر نوری شهری نیز در راستای طرح ملی فیبر نوری، در شهر قزوین و شهرستان های آبیک، بوئین زهرا، البرز و تاکستان  در حال انجام است و مخابرات منطقه قزوین نیز با طرح نجما در شهر قزوین و محمدیه مشغول فعالیت در این بخش است.

این مسوول تصریح کرد: با اجرای این طرح مهم و ملی، دسترسی 20 میلیون مشترک خانگی و کسب و کارها به اینترنت با کیفیت و پرسرعت فیبر نوری در کشور محقق خواهد شد که سهم استان قزوین در حدود 166 هزار پورت می باشد.

امینی اضافه کرد: از مجموع 701 روستای بالای 20 خانوار استان، تاکنون 639 روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند که 72 روستا در دولت سیزدهم انجام شده و 62 روستای باقیمانده نیز با سرعت و جدیت تا پایان سال جاری تکمیل و به اینترنت پرسرعت تجهیز می شوند. علاوه بر این 5 سایت تلفن همراه نیز با آخرین تکنولوژی (5G) به بهره برداری می رسد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قزوین ضمن تاکید بر عزم تمام دستگاه های مجموعه ارتباطات در استان در راستای خدمت رسانی و همچنین توزیع عادلانه امکانات به مناطق مختلف، «افزایش باجه های بانکی در روستاهای استان، همکاری های فی مابین برای توسعه صنعت و کشاورزی با ایجاد کارگاه ها و گلخانه ها و ... توسط پست بانک، اجرای طرح مهم کدپستی هوشمند در سطح استان توسط اداره کل پست، افزایش ظرفیت پهن باند مصرفی در استان توسط شرکت زیر ساخت و همچنین افزایش دسترسی مناطق روستایی به اینترنت پرسرعت» را از جمله فعالیت ها و عملکرد مجموعه ارتباطات استان برشمرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول