اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

تخفیف 50 درصدی به شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان در نمایشگاه شهر آفتاب

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب گفت: بر اساس لایحه‌ای که به تازگی به شورای شهر ارائه کرده‌ایم، این امکان وجود دارد برای شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان تا 50 درصد تخفیف قائل شویم.

تخفیف 50 درصدی به شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان در نمایشگاه شهر آفتاب

به گزارش خبرگزاری فارس، عباس تقدسی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس درباره بخش‌های فعال کنونی نمایشگاه شهر آفتاب توضیح داد: در حال حاضر ۳ سالن هر کدام به مساحت ۳۶ هزار مترمربع برای برگزاری رویدادهای نمایشگاهی آماده خدمت‌رسانی است. البته تا پایان سال یک سالن دیگر نیز تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد و چشم‌انداز راه‌اندازی ۱۵ سالن به مساحت ۳۶ هزار مترمربع وجود دارد.

وی در پاسخ به تعرفه غرفه‌های نمایشگاه شهر آفتاب تشریح کرد: تعرفه فعلی نمایشگاه شهر آفتاب کمتر از نصف تعرفه غرفه‌های نمایشگاه سئول است؛ با این وجود بر اساس لایحه‌ای که به تازگی به شورای شهر ارائه کرده‌ایم، این امکان وجود دارد برای شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان تا ۵۰ درصد نسبت به همین تعرفه‌های نازل شهر آفتاب تخفیف قائل شویم تا به نوعی صنعت نمایشگاهی از فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی کمتر شناخته شده و حائز اهمیت، حمایت کرده باشد.

وی درباره وسعت مجموعه شهر آفتاب توضیح داد: در حال حاضر وسعت این مجموعه ۲۷۵ هکتار است که در این دوره مدیریت شهری برای بالغ بر ۱۰۰ هکتار آن معادل ۱ میلیون مترمربع پس از ۱۴ سال سند مالکیت تک‌برگ به نام شهرداری تهران صادر شد. این ۲۷۵ هکتار شمال ۱۳۸ هکتار پهنه فعال شمالی و ۱۳۷ هکتار پهنه جنوبی است. طرح جامعی برای ۱۳۷ هکتار پهنه جنوبی برنامه‌ریزی شده تا از ظرفیت بخش خصوصی برای مولدسازی اعیان این مساحت قابل توجه به موازات تملک عرصه آن از سوی شهرداری تهران استفاده شود.

تقدسی‌نژاد در پایان با اشاره به عدم انسجام برای برگزاری رویدادهای نمایشگاهی گفت: بی‌توجهی به برگزاری نمایشگاه‌های توسعه‌ای و حمایت صنعت نمایشگاهی از فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی نیازمند شناخته شدن، یکی از خلاءهای برگزاری نمایشگاه‌ها در کشور است. به عبارت دیگر، ایران کشور نمایشگاه‌های برگزار نشده محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام/  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول