اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

خدمت‌رسانی ۱۲ موکب اربعین ستاد عتبات غرب استان تهران در عراق

مسئول ستاد توسعه عتبات غرب استان تهران گفت: ۱۲ موکب در مسیرهای پیاده‌روی و شهرهای نجف و کربلا مستقر شده و به زوار حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.

خدمت‌رسانی ۱۲ موکب اربعین ستاد عتبات غرب استان تهران در عراق

به گزارش خبرگزاری فارس از شهریار، حجت الاسلام سیدعلی مروج رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات غرب استان تهران در جمع خبرنگاران عصر امروز اظهار کرد: این ستاد از سال ۱۳۸۲ با فرمان مقام معظم رهبری و پیگیری سردار شهید سلیمانی تشکیل شد و در بسیاری از شهرهای عراق مانند نجف، کربلا، کاظمین، کوفه، سامرا، مسیب و بلد فعالیت دارد و از سال ۱۳۹۳، فعالیت‌های خود را در سوریه هم شروع کرده‌است و تا سال ۱۳۹۹، نزدیک به سه هزار نفر تحت عنوان نیروهای جهادی این ستاد در دو کشور عراق و سوریه فعالیت می‌کردند. 

وی گفت: اعتقادات دینی شیعیان حد و مرز ندارد و منابع مالی و دارایی‌های ستاد از طریق قبول کمک‌های مالی داوطلبانه از سازمان‌های دولتی و غیر دولتی و خیّرین و عاشقان بازسازی حرم‌های مطهر تأمین می‌شود.

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات غرب استان تهران با اشاره به مشارکت مردم در این ستاد افزود: در ستاد توسعه و بازسازی حرم‌ها به واسطه کمک‌های مردمی ۲۰۰ طرح در عراق و حرم‌های مطهر توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات درحال اجراست و همه کمک‌ها داوطلبانه صورت می‌گیرد و ساخت و سازها توسط شرکت‌های ایرانی انجام می‌شود. 

وی با اشاره به گسترش صحن امیر المومنین(ع) با ساخت صحن حضرت زهرا(ع) و صحن امام حسین(ع) با ساخت صحن حرم حضرت زینب(س) افزود: در سال ۱۴۰۱ ستاد عتبات غرب استان تهران راه اندازی شد و ۵ شهرستان شهریار، قدس، ملارد، رباط کریم و بهارستان را پوشش می‌دهد و از آن زمان تاکنون دفاتر نسیم شهر، گلستان، صفادشت، ملارد، قدس، شاهد شهر و فردوسیه راه اندازی شده و در پرند و رباط کریم پیگیر فعال شدن دفاتر هستیم. 

مروج با بیان اینکه ستاد اربعین مستقل از ستاد عتبات است و هرسال تشکیل می‌شود، ادامه داد: از ۱۸ کمیته تشکیل شده، یک کمیته مردمی با عتبات بوده که مسوول اسکان و تغذیه است و امسال موکب‌ها با ظرفیت خوبی فعالیت دارند. 

وی با اشاره به اینکه از نهم تا هجدهم شهریورماه موکب‌ها در عراق خدمت‌رسانی خواهند داشت گفت: موکب راهیان کربلا با ۵۰ هزار وعده غذایی و ۸۰ خادم همراه با برگزاری برنامه‌های سخنرانی و عزاداری فعالیت خواهند داشت و دو  موکب دیگر به نام موکب حضرت رقیه(س) در طریق العلما و در سه راهی بهشت مستقر بوده که با ۱۲ هزار وعده غذایی پذیرایی کرده و موکب عمود ۱۴۰۳ پارک منزه الحسین و موکب مشترکی در عمود ۲۰۲ با صدهزار بسته آب آشامیدنی خنک، صبحانه و شام پذیرایی می‌کنند.

رییس کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی غرب استان تهران ادامه داد: موکب شهدای مدافع حرم در مرز مهران در بلوار کربلا با ۷۰۰ نفر اسکان و پذیرایی میان وعده، و از شهرستان ملارد ۲ موکب در نجف اشرف پل اشرین و موکب شهید هادی شریفی عمود ۸۸۸ و موکب امام رضا(ع) ابتدای راه نجف به کربلا از صفادشت به زایران حسینی خدمت رسانی خواهند داشت. 

وی به موکب بیت العباس عمود ۷۵۷ با ۲ هزار نفر اسکان و ۳ هزار صبحانه و نهار و شام و ۴۵۰ نفر خادم اشاره کرد و افزود: موکب نجف اشرف در عمود ۴۰۴ با هزار و ۵۰۰ وعده غذایی و ۵۰۰ اسکان مستقر بوده و از شهرستان بهارستان نیز در عمود ۷۰۲ موکب محمد رسول الله(ص) با ۲ هزار وعده غدایی و ۵۰۰ نفر اسکان و از شهرستان قدس موکب طریق القدس با ظرفیت  ۵۰۰ نفر اسکان و ۳ هزار وعده غذایی و موکب خادم اهل بیت(ع) در کربلای معلی شارع محیط با ۲۵۰ نفر اسکان خدمت گزاری به زائران خواهند داشت. 

مروج با بیان اینکه تعدادی از موکب‌ها خدمات درمانی ارائه داده و بیشتر موکب‌ها در بخش اسکان و تغذیه فعال هستند خاطر نشان کرد: موکب‌های فعال دیگر هم می‌توانند فعالیت‌های خود را به ستاد عتبات عالیات غرب استان معرفی کنند و با شماره تلفن ۰۲۱۶۵۲۲۳۷۶۷ هماهنگی لازم را به عمل آورند. 

وی افزود: شماره کارت و حساب بانک ملی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات غرب استان تهران شهرستان شهریار به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۵۱۴۱۶۴ و شماره حساب ۰۱۰۸۹۴۲۷۴۸۰۰۴ جهت دریافت خیرات و کمک‌های مردمی در خدمت رسانی به زائران حسینی است.

پایان پیام/۶۷۰۷۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول