اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

فرار سرمایه عامل کاهش ارزش پول در رژیم صهیونیستی

روزنامه عبری زبان دی مارکر فرار سرمایه از رژیم صهیونیستی را عامل کاهش ارزش پول این رژیم خواند و گفت که هرج و مرج بزرگی در وزارت دارایی اسرائیل به دلیل ناتوانی در کنترل بحران شدید اقتصادی پدید آمده است.

فرار سرمایه عامل کاهش ارزش پول در رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از العربی الجدید، روزنامه اقتصادی عبری زبان «دی مارکر» برآورد کرد که کاهش ارزش شکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) در برابر دلار عمدتا ناشی از فرار سرمایه به خارج از فلسطین اشغالی و تمایل بسیاری از سرمایه گذاران برای انتقال سپرده‌های خود به بانک‌های خارج از رژیم صهیونیستی است.

این روزنامه در تحلیلی که توسط ایتان آوریل، مفسر اقتصادی تهیه شده است، تاکید کرد که کاهش شدید سرمایه‌گذاری‌ها و اقدام سرمایه‌گذاران و سپرده‌گذاران در انتقال سپرده‌هایشان به حساب‌های خارج از کشور، حجم دلار در اسرائیل را کاهش و ارزش آن را در برابر شکل افزایش می‌دهد.

در ادامه آمده است: با توجه به اینکه کاهش سرمایه‌گذاری‌ها و انتقال سپرده‌ها نشان‌دهنده نگرانی از تبعات تصویب طرح اصلاحات قضایی است، انتظار می‌رود با تداوم اجرای این طرح، ارزش شکل همچنان کاهش یابد.

از سوی دیگر، کانال «کان» تلویزیون رژیم صهیونیستی پیش‌بینی می‌کند که امیر یارون، رئیس بانک مرکزی این رژیم، نرخ بهره را در تلاش برای مهار سقوط ارزش شکل افزایش دهد. این کانال یادآور شد که شرکت‌های رتبه بندی اعتباری به اسرائیل هشدار دادند که تصویب طرح اصلاحات قضایی می‌تواند به کاهش اعتبار این رژیم منجر شود.

به گزارش این کانال، داده‌های کابینه رژیم صهیونیستی حاکی از کاهش درآمدهای ناشی از صادرات و کاهش فعالیت شرکت‌های فناوری پیشرفته و سایبری است.

در این زمینه، مقامات ارشد وزارت دارایی رژیم صهیونیستی، پتسال اسموتریچ، وزیردارایی این رژیم را به ناتوانی در مدیریت اقتصاد اسرائیل به دلیل تعهدش به مسائل مربوط به جریان دینی افراط گرای صهیونیستی و شهرک‌نشینان یهودی در کرانه باختری متهم کردند.

روزنامه دی مارکر به نقل از مقامات صهیونیست گزارش داد که وضعیت هرج و مرج در درون وزارتخانه دارایی اسرائیل حاکم است، زیرا همکاری و هماهنگی بین بخش‌های مختلف آن وجود ندارد.

مسئولین صهیونیست می گویند که اسموتریچ به درستی شدت بحرانی را که اقتصاد اسرائیل با آن روبه‌روست، برآورد نمی‌کند در حالی که این بحران بسیار بزرگ است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول